Καλημέρα αγάπες μου! Καθυστέρησα το 5ο μάθημα λόγω φόρτου εργασίας , αλλά τώρα είναι έτοιμο!
Θέλω να δώσω συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που μου έστειλαν τις υπέροχες κατασκευές παιχνιδιών στο προηγούμενο μάθημα.
Οι αποστολές σας για τις επόμενες μέρες είναι οι παρακάτω:
Ανοίγουμε το Ανθολόγιο στη σελίδα 273. Επειδή οι περισσότεροι το έχετε σχολείο μπορείτε να δείτε το κείμενο από εδώ. Διαβάστε το απόσπασμα "Η θλιμμένη αγελάδα" από το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά "Ο ταύρος που έπαιζε πίπιζα". Μπορείτε εδώ να ακούσετε ολόκληρη την ιστορία.
Θέλω να δώσω συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που μου έστειλαν τις υπέροχες κατασκευές παιχνιδιών στο προηγούμενο μάθημα.
Οι αποστολές σας για τις επόμενες μέρες είναι οι παρακάτω:
Ανοίγουμε το Ανθολόγιο στη σελίδα 273. Επειδή οι περισσότεροι το έχετε σχολείο μπορείτε να δείτε το κείμενο από εδώ. Διαβάστε το απόσπασμα "Η θλιμμένη αγελάδα" από το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά "Ο ταύρος που έπαιζε πίπιζα". Μπορείτε εδώ να ακούσετε ολόκληρη την ιστορία.
- Απάντησε στο τετράδιο παραγωγής λόγου:
- Γιατί ήταν θλιμμένη η αγελάδα;
- Αν ήσουν εσύ ο ταυρομάχος ποια δικαιολογία θα σκεφτόσουν να πεις , ώστε να μην αναγκαστείς να μονομαχήσεις με τον ταύρο; ( βάλε μπόλικη φαντασία… και χιούμορ!)
- Ο
Ευγένιος Τριβιζάς είναι ένας συγγραφέας γνωστός για το ιδιαίτερο και έξυπνο
χιούμορ του. Ποιες λέξεις ή προτάσεις σε έκαναν να γελάσεις; Να τις
υπογραμμίσεις με πράσινο μέσα στο βιβλίο σου ή αν δεν έχεις το βιβλίο σου να σημειώσεις αυτά τα σημεία στο τετράδιο παραγωγής λόγου.
- Στο τετράδιο του λεξιλογίου
- Φτιάξε έναν πίνακα όπως παρακάτω και προσπάθησε να βρεις τα συνώνυμα και τα αντίθετα που σου δείχνω στην εικόνα.
- Εξήγησε με σαφήνεια τι σημαίνει η λέξη θλιμμένος.
- Στο τετράδιο εργασιών (μπλε)
- Η λέξη θλιμμένος τι μέρος του λόγου είναι; Από πού το καταλαβαίνεις;
- Για ποιο λόγο γράφεται με δύο μ; (Αν δε θυμάσαι κοίταξε κι εδώ και μετά απάντησε).
- Γνωρίζεις άλλες τέτοιες λέξεις που γράφονται με 2 μ; Γράψε 3 παραδείγματα.
- Στη σελ.274 στο κομμάτι "Ω! Τι ευτυχία!...Εσείς τι λέτε;" να υπογραμμίσετε όλα τα επίθετα και να κυκλώσετε τη μια παθητική μετοχή που υπάρχει.
- Ποιες είναι οι 3 εγκλίσεις;
- Στη σελ. 273 από το σημείο « Μα τι λέτε , κυρία μου,…» μέχρι «...και να του πω:» να υπογραμμίσεις με μπλε ξυλομπογιά όλα τα ρήματα που βρίσκονται στην υποτακτική.
- Να κλίνεις τις φράσεις: η θλιμμένη αγελάδα , ο διάσημος ταυρομάχος
- Στη σελ. 276 να κάνεις γραμματική αναγνώριση όλων των λέξεων της τελευταίας περιόδου: "Και χωρίς...κρεβάτι".
- Διάλεξε μια σκηνή που σου άρεσε και κάνε την κόμικς. Δίπλωσε μια σελίδα Α4 στα 4 , όπως στο σχέδιο , και χρησιμοποίησε κάθε ορθογώνιο κομμάτι για να φτιάξεις τις εικόνες με μπαλονάκια με τους διαλόγους. Δε χρειάζεται να είσαι ζωγράφος ,όπως μπορείς να το κάνεις αρκεί να το προσπαθήσεις.
- Στο τετράδιο παραγωγής λόγου: Η ταυρομαχία είναι ένα αγώνισμα που
υπάρχει και στις μέρες μας στην Ισπανία , την Πορτογαλία και το Μεξικό. Στο
αγώνισμα αυτό στόχος είναι ο ταυρομάχος να καταφέρει να σκοτώσει τον ταύρο.
Χιλιάδες ταύροι σκοτώνονται κάθε χρόνο για το αγώνισμα αυτό. Πολλές
φιλοζωικές οργανώσεις ζητούν να καταργηθεί το αγώνισμα αυτό, μα οι Ισπανοί
απαντούν πως οι ταυρομαχίες είναι στοιχείο της παράδοσής τους. Μπορείς να δεις κι εδώ κάποια στοιχεία. Ποια είναι η
άποψή σου; Να την αιτιολογήσεις.
Γεωγραφία
χ Χρησιμοποιώντας τον πίνακα της σελίδας 100 του βιβλίου σου με όλες τις χώρες και τις πρωτεύουσες της Ευρώπης να διαλέξεις 10 από αυτές και να φτιάξεις ένα σταυρόλεξο στο τετράδιο παραγωγής λόγου ή σε αυτό το πολύ εύχρηστο ψηφιακό εργαλείο (ειδικά για όσους δουλεύουν σε υπολογιστή).
Αρχική σελίδα
Δίνουμε έναν τίτλο στο σταυρόλεξό μας εκεί που λέει Crossword title.
Στο μεγάλο πλαίσιο από κάτω βάζουμε
1. πρώτα την πρωτεύουσα που θα μπει στο σταυρόλεξο ,
2. πατάμε κενό (space) και
3.γράφουμε ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΟΥ/ΤΗΣ .
Χρησιμοποιούμε κεφαλαία γράμματα ( ίσως η εφαρμογή να τα αλλάξει σε μικρά , αλλά αυτό δε σας επηρεάζει)
Κάτω από το πλαίσιο θα δείτε πώς θα σχηματίζεται το σταυρόλεξό σας καθώς βάζετε περισσότερες λέξεις. Με τα βελάκια δεξιά αριστερά μπορείτε να αλλάξετε τη θέση των λέξεων αν θέλετε (δοκιμάστε το!).
Στην μπάρα που λέει Create a passcode φτιάξτε έναν κωδικό (όποιον θέλετε εσείς) με αγγλικούς χαρακτήρες , αλλά σημειώστε τον κάπου , ώστε να μπορείτε να ξαναδουλέψετε το ίδιο σταυρόλεξο αν θέλετε.
Τέλος πατάτε save & finish
και μεταφέρεστε σε αυτήν τη σελίδα:
Πατάτε το κουμπί Print.
Από εδώ μπορείτε να εκτυπώσετε το σταυρόλεξό σας (κάτι που δε χρειάζεται) , αλλά και να μου στείλετε το pdf έγγραφο του σταυρόλεξού σας.
Κάνετε κλικ πάνω στο pdf και σας ανοίγει το έγγραφο.
Αντιγράφετε το url (τη διεύθυνση που βρίσκεται πάνω στη σελίδα ) και μου το στέλνετε σε προσωπικό μήνυμα.
Αυτά!
Μέχρι τη Δευτέρα 30.3.20 το βράδυ μπορείτε να μου στείλετε τις απαντήσεις σας!
Σας φιλώ (από μακριά!) και εύχομαι να είστε καλά και να προσέχετε τον εαυτό σας και τους αγαπημένους σας!
Εισαι κ α τ α π λ η κ τ ι κ ή!!! Μπράβο σου κορίτσι μου!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα 'σαι καλα Κατερίνα μου! Σε ευχαριστω πολύ!
ΔιαγραφήΣυγχαρητήρια εξαιρετική δουλειά
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ!!!
ΔιαγραφήΠολύ καλή δουλειά είσαι αστέρι κορίτσι μου!!! μπράβο σου!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ!!!
ΔιαγραφήΑναζητώντας υλικό για τα παιδιά μου ανακάλυψα τυχαία την σελίδα σας. Ειλικρινά σας συγχαίρω για την δουλειά σας αλλά κυρίως για την αγάπη σας προς τους μαθητές σας. Είναι τυχεροί που σας έχουν. Δυστυχώς οι δασκάλες των παιδιών μου (α και δ δημοτικού) δεν έχουν στείλει έστω ένα ενθαρρυντικό μήνυμα στα παιδιά αυτές τις τρεις εβδομάδες. Έχει ασφαλώς σημασία το ότι τα παιδιά χάνουν μαθήματα, αλλά ως μητέρα με θλίβει περισσότερο η αδιαφορία για την ανθρώπινη επαφή μαζί τους. Σας εύχομαι υγεία και καλή συνέχεια στο έργο σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήσας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια! Να ξέρετε πως οι συνάδελφοι (εκπαιδευτικοί των παιδιών σας) πιθανότατα είναι πάρα πολύ φορτωμένοι με όλα αυτά που πιεστήκαμε να διαχειριστούμε έτσι ξαφνικά. Αλλωστε το ψηφιακό μέσο θέλει χρόνο να το συνηθίσεις και πολλοί δεν αισθάνονται άνετα να εξωτερικευτούν σε κάτι "ψυχρό". Ελπίζω σύντομα όλο αυτό να λήξει και να επιστρέψουμε στην κανονικότητά μας! Δίπλα στα παιδιά μας και όχι πίσω από την οθόνη ενός υπολογιστή!
ΔιαγραφήΚαλημέρα!
ΑπάντησηΔιαγραφήμου άρεσε πολύ η εργασία σου με τη θλιμμένη αγελάδα!θα μπορούσα να την αναθέσω στους μαθητές μου γράφοντας το όνομάσου;
Φυσικά!Θα προτιμούσα όχι το όνομά μου, αλλά το όνομα του blog.
ΔιαγραφήΥπέροχη δουλειά!!!Μπράβο!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ!
ΔιαγραφήΙωάννα, καλησπέρα!Από όταν άρχισε όλο αυτή η κατάσταση με το κλείσιμο των σχολείων και την ασύγχρονη εκπαίδευση, σκεφτόμουν τι εργασίες θα ανεβάζω στους μαθητές μου... Ήθελα να ξεφύγω από τα συνηθισμένα που ανεβάζουν οι περισσότεροι και να στείλω κάτι πιο δημιουργικό. Σε αυτό με βοήθησε βέβαια ένα ετήσιο σεμινάριο που κάνω για την παιδαγωγική Freinet , το οποίο μας δίνει πολλές και δημιουργικές ιδέες, που βασίζονται στα βιώματα, τη φαντασία, την κρίση, το λόγο των παιδιών. Όταν έπεσα πάνω στο blog σου, ομολογώ πως ενθουσιάστηκα. σου αξίζουν πολλά συγχαρητήρια!! Η δουλειά σου μου θύμισε κάποιες αρχές της παιδαγωγικής Φρενέ και το κυριότερο συνδυάζεις το μάθημα με τη διασκέδαση!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε εκτίμηση, Κατερίνα
χαίρομαι πολύ Κατερίνα μου! Κι εγώ είμαι ενθουσιασμένη , μετά από ένα μίνι σεμινάριο στην παιδαγωγική Freinet , με τη φιλοσοφία και κάποια εργαλεία του! Εφαρμόζαμε μάλιστα το συμβούλιο και το Τι νέα κάθε βδομάδα στην τάξη μέχρι που κλείσαμε. Τώρα σκέφτομαι τρόπους να το συνεχίσουμε εξ αποστάσεως!
ΔιαγραφήΚι εμείς τα κάναμε στην τάξη!! Τα "Μικρά Βιβλία" τα ξέρεις? Μπορούν να τα κάνουν τα παιδιά από το σπίτι τους! Μια δασκάλα έκανε και το "Τι Νέα;". Σου στέλνω τι τους έγραψε (στο μειλ ή στην ιστοσελίδα του σχολείου):
Διαγραφή"Σήμερα είχα μια ιδέα και θα ήθελα να την μοιραστώ μαζί σας. Ένα από τα πολλά που μου έχει λείψει όλες αυτές τις εβδομάδες που δεν έχουμε σχολείο, είναι που δεν μπορούμε να μπούμε τις Δευτέρες σε κύκλο και να πούμε τα νέα μας. Σκέφθηκα λοιπόν μια λύση! Κάθε παιδί θα μπορεί μέσα στο Σαββατοκύριακο να μου στέλνει ένα mail με το όνομά του και 2-3 προτάσεις με τα νέα του και τα συναισθήματά του από την εβδομάδα που μας πέρασε. Εγώ Κυριακή βράδυ θα τα αντιγράφω όλα και θα σας τα στέλνω Δευτέρα πρωί πρωί στο mail σας κι έτσι, όλη η τάξη θα μπορεί να διαβάζει και να «ακούει» τα νέα και των 25 συμμαθητών και τα δικά μου! Τι λέτε;;;". Σκέφτομαι να το κάνω κι εγώ!
Ναι γνωρίζω τα "Μικρά βιβλία". Μου αρέσουν πάρα πολύ ,αλλά δεν είχαμε προλάβει να τα δουλέψουμε ακόμα πριν κλείσουν τα σχολεία. Καια τώρα δεν ξέρω αν θα το κάνω και πώς ίσως θα μπορούσα να τα εντάξω. Αισθάνομαι ήδη ότι έχουμε βομβαρδίσει τα μικρά μας με πληροφορίες και πράγματα που δε θα έπρεπε να ερθουν τόσο πιεστικά και απότομα... Τέλεια ιδέα με το "Τι νέα"!!! Σε ευχαριστώ που την μοιράστηκες. Ισως να το κάνω κι εγώ έτσι , αν και σκεφτόμουν σήμερα να δουλέψω την πρώτη σύγχρονη με το τι νεα. Να κάνω δηλαδή αυτό σαν πρώτη εξ αποστάσεως σύγχρονη επαφή. Και η ιδέα που πρότεινες πάντως δεν είναι καθόλου κακή και ίσως πιο πιθανά επιτεύξιμη!
Διαγραφή