Δευτέρα 24 Αυγούστου 2015

Δοντάκια αστραφτερά-Εφαρμογή προγράμματος αγωγής υγείας

Την προηγούμενη σχολική χρονιά με τα αστεράκια μου ασχοληθήκαμε με τη στοματική υγιεινή. Ονομάσαμε το πρόγραμμα "Δοντάκια αστραφτερά" και παρακάτω ακολουθούν όλες οι δραστηριότητες που κάναμε. Πριν ξεκινήσουμε φτιάξαμε κι έναν φάκελο για να αποθηκεύσουμε όλες τις εργασίες μας.

Τρίτη 11 Αυγούστου 2015

Πλανο οργανωσης σχολικης χρονιας 2015-16

Σαν μπει ο Αύγουστος μετράμε αντίστροφα...

Παρά τα όσα "υπέροχα" συμβαίνουν για άλλη μια φορά στην Παιδεία στην Ελλάδα η νέα σχολική χρονιά ξεκινάει (;;;;) σε 20 μέρες. Για μας τους εκπαιδευτικούς έστω. Ένας μήνας διακοπών ακόμα για τα παιδάκια.

Όπως έκανα και πέρσι , ετοίμασα ένα πλάνο για να οργανωθούμε για τη νέα χρονιά. Έβαλα ό,τι θεωρώ, εγώ τουλάχιστον, σημαντικό ώστε να ξεκινήσουμε έχοντας μια γενική εικόνα της χρονιάς που έρχεται.

Επειδή είναι αρκετά ογκώδες το υλικό (κι επειδή είναι ακόμα καλοκαιράκι) , δεν ξέρω αν μου έχει ξεφύγει κανένα λάθος (στανταράκι!). Αν εντοπίσετε κάτι πάντως , στείλτε σχόλιο.

Πέμπτη 4 Ιουνίου 2015

Καλοκαιρινή εκδρομή-Ιχνη στην άμμο- Χελώνα Καρέττα Καρέττα

Καλοκαιρινή εκδρομή

Μπήκαμε και στη 10η ενότητα και θα επεξεργαστούμε όσα κείμενα προλάβουμε (κι έχουμε χρόνο και διάθεση) να δούμε. Δραστηριότητες έξτρα δεν έχω ,καθώς αρκετά τα ταλαιπώρησα τα καημενούλια μου ένα χρόνο, ας τα αφήσω να απολαύσουν τις τελευταίες μέρες.

Μιας και αυτη την εβδομάδα είναι και η δική μας εκδρομή το κείμενο μας άρεσε πολύ. Το δουλέψαμε όπως πάντα και απαντήσαμε στις ερωτήσεις ολοκληρωμένα. Συνεχίσαμε με τις ασκήσεις του Τ.Ε. και

Τετάρτη 3 Ιουνίου 2015

Εκθεση βιβλίου - Αντίο όνειρά μου

Χαλαρώσαμε ή όχι ακόμα;

Εμείς την προηγουμενη βδομάδα τελειώσαμε και με την 9η ενότητα δουλεύοντας τα 2 τελευταία κεφάλαια.

Εκθεση βιβλίου

Όπως πάντα, επεξεργαστήκαμε εικόνα κείμενο και προσκλήσεις εντοπίζοντας πληροφορίες χρωματίζοντάς τες μέσα στο κείμενο. Παραλληλα είδαμε και τα βασικά στοιχεία μιας πρόσκλησης. Θα τα χρειαστούμε για να φτιάξουμε την πρόσκληση για τη γιορτή της λήξης του έτους.

Τρίτη 26 Μαΐου 2015

Οι αριθμοί ως το 70 - Εισαγωγή στον πολλαπλασιασμό , κεφ. 52-53

Εχουν χαλαρώσει πολύ οι ρυθμοί και τα μαθηματικά μας , αν και είναι το αγαπημένο μας μάθημα, γίνονται πιο χαλαρά και με πιο χαρούμενο ύφος.

Οι αριθμοί ως το 70

Σε αυτό το κεφάλαιο δε δυσκολευτήκαμε μιας και ήδη χειριζόμασταν αριθμούς μεγαλύτερους του 50. Ωστόσο κάναμε αρκετές ασκήσεις μέτρησης όπως έχω αναφέρει και σε προηγούμενες αναρτήσεις (παλαμάκια, γυμναστική , καράτε κλπ.).

Εισαγωγή στον πολλαπλασιασμό- Τερατώδεις πολλαπλασιασμοί

Χμ...

Πολλαπλασιασμός και Α' τάξη δεν πολυταιριάζουν. Κάναμε όμως φιλότιμες προσπάθειες να μπούμε ελαφρά στην έννοια φορές.

Θα γράψουμε το δικό μας βιβλίο

Αφού επεξεργαστήκαμε την εικόνα , διαβάσαμε το κείμενο και εντοπίσαμε σε αυτό διάφορες πληροφορίες υπογραμμίζοντάς τες.

Με τη λέξη "Μακαρι" κάναμε κι εμείς ευχές (δε φτιάξαμε την αφίσα που λέω στην παρουσίαση, μιας και δεν ήθελα να τους κουράσω κι άλλο ,καθώς ακολουθούσε δραστηριότητα με μπόλικο γράψιμο).

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε ένα μικρό βίντεο με φωτογραφίες μας από όλη τη χρονιά , για να θυμηθούμε όλα όσα κάναμε. Επειτα καταγράψαμε τις αναμνήσεις μας σε χαρτάκια και καθένας διάλεξε από μία (με διαδικασία κλήρωσης για να μην έχουμε μαλώματα).

Συνεχίσαμε με τη συγγραφή των ιστοριών μας δίνοντας σημασία μόνο στο κεφαλαίο στην αρχή και μετά από τελεία.
 Με την ολοκλήρωση της ιστορίας ξεκινήσαμε την εικονογράφησή της.

Κυριακή 24 Μαΐου 2015

Να σας διαβάσω - Το αλφαβητάρι με τον ήλιο

Να σας διαβάσω;

Διαβάσαμε το κείμενο και το επεξεργαστήκαμε βρίσκοντας διάφορες πληροφορίες μέσα σε αυτο.
Ακούσαμε φυσικά και το τραγούδι των κοριτσιών.

Στη συνέχεια συζητήσαμε για το τι θα μπορούσε να κανει κάποιος που θα ήξερε όλες τις γλώσσες του κόσμου.

Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Στη βιβλιοθήκη

Μπήκαμε στην 9η ενότητα στο πρώτο κεφάλαιο , "Στη βιβλιοθήκη".

Πρωτα επεξεργαστήκαμε εικόνα και κείμενο όπως πάντα βρίσκοντας πληροφορίες μέσα στο κείμενο και υπογραμμίζοντάς τες.

Κυριακή 17 Μαΐου 2015

Το ημερολόγιο της Μαρίνας - Γεια σου, κότσυφα- Επαναληψη 8ης ενότητας

Την προηγούμενη εβδομάδα ολοκληρώσαμε την 8η ενότητα με τα δυο τελευταία κείμενα και πολλεεεεεες ασκήσεις που είχαν!

Το ημερολόγιο της Μαρίνας
Ξεκινήσαμε βλέποντας το κείμενο και προσπαθώντας να το κατατάξουμε σε κάποιο κειμενικό είδος. Μας θύμισε περισσότερο το γράμμα και μιλήσαμε λίγο για το ημερολόγιο και το τι γράφουμε σε αυτό.

Μετά την ανάγνωσή του το χωρίσαμε σε παραγράφους, κάτι που αρχίζουμε και καταφέρνουμε πολύ καλά. Επειτα κάναμε προσεκτική ανάγνωση κάθε παραγράφου και απαντήσαμε στις ερωτήσεις της παρουσίασης εντοπίζοντας τα ρήματα που έπρεπε.

Κυριακή 10 Μαΐου 2015

Πρόσθεση και αφαίρεση διψήφιων και μονοψήφιων- Προβληματα - Κεφ. 49-50

Στο κεφάλαιο 49 δεν κάναμε την πρωτη σελίδα (σελ. 46) μιας και θεώρησα πως πιο πολύ θα μπέρδευε παρά θα βοηθούσε τα παιδιά μου.

Θυμηθήκαμε τις Μονάδες και τις Δεκάδες των διψήφιων αιθμών επαναλαμβάνοντας όσα έχουμε μάθει και δόυλέψαμε διάφορα παραδείγματα στα πλαίσια (σελ. 47).

Συνεχίσαμε γνωρίζοντας ένα νέο τρόπο να υπολογίζουμε τις αφαιρέσεις (στην τάξη μου δεν σπάμε τους αριθμούς για να κάνουμε 5αδες και δεκάδες, βρισκουμε νοερά το αποτέλεσμα απευθείας). Ξεκινάμε από το μικρότερο και ανεβαίνουμε μετρώντας