Κυριακή, 29 Μαρτίου 2015

Καράβια

Στο κεφάλαιο "Καραβια" το μπαούλο του θείου Παύλου άνοιξε και θαυμάσαμε το περιεχόμενό του!

Αφού επεξεργαστήκαμε την εικόνα και διαβάσαμε 2-3 φορές το κείμενο , εντοπίσαμε διάφορες πληροφορίες μέσα σε αυτό κυκλώνοντας τις απαντήσεις στις ερωτήσεις της παρουσίασης.

Είδαμε έτσι τις τριήρεις , τα αρχαία ελληνικά , πολεμικά πλοία και μιλήσαμε για τον τρόπο που ταξιδεύαν στις θάλασσες. Τα συγκρίναμε με νεότερα πλοία και βρήκαμε ομοιότητες κια διαφορές.

Τετάρτη, 25 Μαρτίου 2015

Τι κρύβει το μπαούλο;

Πολλά και διάφορα στο κεφάλαιο "Τι κρύβει το μπαούλο;"!

Ξεκινήσαμε με την εικόνα όπου παρατηρήσαμε την Ιωάννα με το θείο μπροστά στο μπαούλο. Διατυπώσαμε και τις δικές μας υποθέσεις σχετικά με το περιεχόμενό του.

Προχωρήσαμε με την ανάγνωση του κειμένου. Αλλες φορές αφήνω πρώτα τα παιδιά να διαβάσουν το κείμενο και μετά το διαβάζω εγώ και άλλες κάνουμε το αντίστροφο.

Στη συνέχεια επικεντρώσαμε την προσοχή μας στο νέο σημαδάκι που υπηρχε στο κείμενό μας. Αφού το εντοπίσαμε , είδαμε πως μοιάζει πολύ με το κόμμα. Ετσι το γνωρίσαμε μέσα από το παρακάτω μικρό παραμυθάκι που έφτιαξα.

Αφού είδαμε 2 φορές την ιστορία (είναι λίγο σύντομη και γρήγορη η αφήγηση)

Παρασκευή, 20 Μαρτίου 2015

Δρασεις κατά του ρατσισμού

Τις δράσεις μας κατά του ρατσισμού και της βίας δεν τις αφήσαμε μόνο για σήμερα , αλλά τις δουλεύουμε εδώ και πολύ καιρό.

"Εχω για συμμαθητή έναν πειρατή"
Την περίοδο της αποκριάς , επέλεξα να διαβάσουμε αυτό το πολύ γλυκό βιβλίο του Αντώνη Παπαθεοδούλου. Επεξεργάζεται την εμφάνιση ενός πολύ διαφορετικού μαθητή σε ένα σχολείο και την αντίδραση των συμμαθητών του. Ενα βιβλίο που προσφέρεται τόσο για δράση κατά της σχολικής βίας ,όσο και κατά του ρατσισμού. Εμείς το χρησιμοποιήσαμε ως εισαγωγική ενότητα στις αντιρατσιστικές μας δράσεις.



Το διαβάσαμε και κάναμε διάφορες σκέψεις

Πέμπτη, 19 Μαρτίου 2015

Ενα γράμμα για την Ιωάννα- Δωρα για την Ιωάννα

Στην 7η ενότητα άλλαξε η διάταξη των κειμένων και της εικόνας καθώς και οι δραστηριότητες που τα συνοδεύουν. Ετσι κι εμείς δουλεύουμε λίγο διαφορετικά με το ίδιο ομως κέφι.

Πρωτα επεξεργαστήκαμε τα κείμενα κατηγοριοποιώντας τα (γράμμα, διάλογος). Στη συνέχεια τα διαβάσαμε σιωπηλά , δυνατά από εμένα , αλλά και όλοι μαζί. Επειτα εντοπίζαμε διάφορες πληροφορίες μέσα στα κείμενα και τις υπογραμμίζαμε.

Στο "Ενα γράμμα για την Ιωάννα" εντοπίσαμε στο χάρτη τη χώρα από την οποία έστειλε το γράμμα ο θείος Παύλος.

Δευτέρα, 16 Μαρτίου 2015

Για τ΄ αγγελάκια του ουρανού- επανάληψη 6ης ενότητας

Εχοντας τελειώσει την 6η ενότητα σήμερα κάναμε την επανάληψη της ενότητάς μας.

Ξεκινήσαμε με το κείμενο που το κατατάξαμε εύκολα στα ποιηματα. Το διαβάσαμε όλο μαζί , αλλά και στροφή στροφή εξηγώντας κάθε εικόνα που έβγαινε από αυτήν. Μιλήσαμε για τις στροφές και τους στίχους των ποιημάτων και τα μετρήσαμε στο δικό μας ποίημα.

Συνεχίσαμε δίνοντας τα ονόματα των συμφώνων και των φωνηέντων. Μιλήσαμε για τα γράμματα του ήσυχου χωριού

Σάββατο, 14 Μαρτίου 2015

Μαραθώνιος μαθηματικών- κεφάλαια 35-39

Οχι, δεν τρέξαμε κανέναν μαραθώνιο , αλλά έχω να ποστάρω μαθηματικά πολύ καιρό και μαζεύτηκαν!

Κεφάλαιο 35 ~ Αθροίσματα με πολλούς όρους

Δουλέψαμε τα αθροίσματα με πολλούς όρους μέσα από το βιβλίο , αλλά και με δραστηριότητες στα φυλλάδια.
Δώσαμε έμφαση στο να κρατάμε τα πολλά στο κεφαλάκι και να συμπληρώνουμε τα λίγα στο χεράκι.

Φύλλο εργασίας



Ο θείος Παύλος

Στο τελευταίο κεφάλαιο της 6ης ενότητας γνωρίσαμε το 2ο συνδυασμό , το αυ. Εχοντας εξασκηθεί με το ευ αρκετά, το αυ δε μας δυσκόλεψε τόσο.

Όπως πάντα επεξεργαστήκαμε με ιδιαίτερη προσοχή εικόνα και κείμενο, δίνοντας τις απόψεις μας και συλλέγοντας πληροφορίες από το κείμενο.

Αυτή τη φορά κάναμε μια επιπλέον άσκηση για να θυμηθούμε τα σημάδια της Στίξης

Τετάρτη, 11 Μαρτίου 2015

Η ευχή- το κυκλοθυμικό ευ

Στο νέο μας κεφάλαιο , "Η ευχή", συναντήσαμε τα πιο δύσκολα -κατα τη γνώμη μου- παρεάκια της χρονιάς. Πιστεύω πως τα παιδιά έχουν μάθει ήδη αρκετούς συνδυασμούς και πως τα ευ και αυ είναι αρκετά δύσκολα γι'αυτά. Προσπαθήσαμε έτσι να τα μάθουμε και πάλι με παιγνιώδη τρόπο. Νομίζω πως τα καταφέραμε!

Ξεκινήσαμε με το δημοσιογράφο

Κυριακή, 8 Μαρτίου 2015

Κοντά στο τζάκι- "ραπάροντας" με τον τζίτζικα!

Στο νέο κεφάλαιο παρατηρήσαμε την παρέα να κάθεται κοντά στο τζάκι, να πίνει τσάι και να συλλογίζεται σε ποιον μπορεί να ανήκει το κλειδί.

Μετά την επεξεργασία εικόνας και κειμένου , ήρθαν η κ.Αντίθετη και ο κ. Συνώνυμος για να τους βοηθήσουμε να βρουν διάφορες λέξεις. Η άσκηση έχει αρχίσει να βοηθά πολύ τα παιδιά.

Ακολούθησε ο Ακης Οχταποδάκης

Τρίτη, 3 Μαρτίου 2015

Μην αγγίζετε! Έχει αγκάθια!

Ο δημοσιογράφος ήρθε και μας θύμισε όλα όσα συνέβησαν στο προηγούμενο επεισόδιο. Εχοντας φρεσκάρει λοιπόν τη μνήμη μας , μπήκαμε στις νέες περιπέτειες!

Κυριακή, 1 Μαρτίου 2015

Ο παπουτσωμένος χιονόδρακος

Μπήκαμε αισίως στην 6η ενότητα παρακολουθώντας στον προοργανωτή την πορεία που θα ακολουθήσουμε.

Πρώτη μας στάση ο "Παπουτσωμένος χιονόδρακος".

Επεξεργαστήκαμε αρκετή ώρα την εικόνα. Την παρατηρήσαμε και μετα κλείσαμε βιβλία και προβολέα και προσπαθήσαμε να αναφέρουμε όσα περισσότερα πράγματα θυμόμασταν από την εικόνα. Η δραστηριότητα αυτη φαίνεται σαν παιχνίδι, σαν διαγωνισμός , στα παιδιά και τα ωθεί να συμμετέχουν με μεγαλύτερη όρεξη.