Σάββατο, 18 Απριλίου 2015

Παιχνίδια που ταξιδεύουν, Το πετροκάραβο, επαναληψη 7ης ενότητας

Τέλειωσαν πάλι οι διακοπές...επιστροφή σε γνώριμα κατατόπια!

Πριν κλείσουμε για το Πάσχα ,την τελευταία βδομάδα , δουλέψαμε με τα παρακάτω (ξεκινώντας λίγο νωρίτερα με την τεμπελιά μου δεν τα ανέβασα :P ).

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΠΟΥ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ
Ξεκινήσαμε με αυτό το κεφάλαιο δίνοντας τα χαρακτηριστικά του κειμένου που δεν έμοιαζε με άλλα που έχουμε κάνει. Μιλήσαμε και εντοπίσαμε τα μέρη του (υλικά-οδηγίες) και αναφέραμε πού μπορούμε να βρούμε τέτοια κείμενα (βιβλία συνταγ'ών , κατασκευών, οδήγίες χρήσης κτλ.).

Στη συνέχεια κάναμε μια αναγνωστική δραστηριότητα με τον Πινόκιο. Διαβάσαμε πρώτα τα υλικά - ο καθένανς μόνος του-, μετά γυρίσαμε ανάποδα το βιβλίο και βρίσκαμε πότε ο Πινόκιο έλεγε την αλήθεια και πότε έλεγε ψέματα (διαφάνειες 5-10).

Αφού επεξεργαστήκαμε αρκετά το κείμενο ,



προχωρήσαμε με τη γνωριμία με την προσωπική αντωνυμία του α΄προσώπου και τα ρήματα σε ενικό και πληθυντικό. Μετ'α από αυτό λύσαμε και την 1η άσκηση του Τ.Ε.

Υστερα από αυτό ήρθε ο σοφός βάτραχος και μας θύμισε τον κανόνα των ουδέτερων σε -ι. Είπαμε πολλά παραδείγματα και συμπληρώσαμε τις ασκήσεις του Τ.Ε. επαναλαμβάνοντας τον κανόνα πολλές φορές. Για την κατάληξη -ια του πληθυντικού λέγαμε το παρακάτω "Γράφω το ένα και βάζω α για να γίνουμε πολλά".

Τέλος , φτιάξαμε φυσικά το δικό μας καράβι , ακολουθώντας τις οδηγίες του κειμένου.







ΤΟ ΠΕΤΡΟΚΑΡΑΒΟ

Στο "Πετροκάραβο" επεξεργαστήκαμε πρώτα την εικόνα της παρουσίασης (1η διαφάνεια) λέγοντας τι βλέπουμε. Μαζί επεξεργαστήκαμε και τον τίτλο προσπαθώντας να τον καταλάβουμε. "Σπάσαμε" τη λέξη στα δυο και βγάλαμε μόνοι μας την ερμηνεία της.

Συνεχίσαμε με την επεξεργασία εικόνας και κειμένου με διάφορες δραστηριότητες, κυρίως ψάχνοντας να βρούμε και να υπογραμμίσουμε πληροφορίες του κειμένου.

Ψάξαμε και στο χάρτη να βρούμε πού είναι η Κέρκυρα.

Επειτα γράψαμε το πρώτο μας περιγραφικό κείμενο δημιουργώντας στο μυαλό μας το δικό μας καράβι. Του δώσαμε ο καθένας διαφορετικά χαρακτηριστικά.


Για να γίνει λιγότερο άσκηση και περισσότερο δραστηριότητα εκτυπώσα σελίδες με καράβι για τον καθένα. Μετά την ολοκλήρωση τα χρωματίσαμε και τα κόψαμε. Τα βάλαμε όλα να ταξιδεύουν στην τάξη μας , αλλά η κυρία ξέχασε να τα φωτογραφίσει (αχ! ξεχασιάρα κυρία!).

Την επόμενη μέρα δουλέψαμε με το θυμωνιάρικο ζ.

Θυμωνιάρικο ζ.
Το θυμωνιάρικο ζ , αν και ζει στο ήσυχο χωριό, είναι μαλωμένο με όλα τα ήσυχα γραμματάκια (σύμφωνα) και δεν κάνει παρέα μαζί τους. Πηγαίνει κάθε λίγο στη λίμνη των φωνηέντων και κάνει παρέα μόνο με αυτά. Ετσι όταν στις λέξεις ακούμε ζ μαζί με κάποιο άλλο σύμφωνο δεν είναι το θυμωνιάρικο ζ , αλλά το σ που έτρεξε να βοηθήσει. Το σ φούσκωσε , φούσκωσε , φούσκωσε τόσο που έβγαλε μια χοντρη φωνή σαν το ζ.


Δραστηριότητες

Επανάληψη ενότητας - Μια Κυριακή του Μάρτη + Πασχαλινό
Την τελευταία μέρα δουλέψαμε με το επαναληπτικό της ενότητας.

Διαβάσαμε το ποίημα και το ακούσαμε μελοποιημένο.


Συνεχίσαμε με τις ασκήσεις του Τ.Ε. που ήταν αρκετές , αλλά τις κάναμε χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.

Το Πασχαλινό το επεξεργαστήκαμε λίγο και όχι όσο θα έπρεπε , αλλά η έλλειψη χρόνου δε μας επέτρεψε περισσότερα.


μια κυριακή του μάρτη πασχαλινο from Ioanna Chats

Ασκήσεις για το Πάσχα (που μπορούν να δουλευτούν και σαν επανάληψη μετά την επίστροφή)
 

10 σχόλια:

  1. Χάρη σε σας θυμηθήκαμε την Κυριακή του Μάρτη που είχαμε ξεχάσει... ευχαριστούμε καλή συνέχεια...από το 57ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου Κρήτης...

    http://57onnews.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητήρια είσαι πηγή έμπνευσης... Καλή συνέχεια από ένα σχολείο της Πάτρας!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολυ καλο υλικο.Συγχαρητηρια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κάποια τραγούδια...ποίηματα να τα μαθαίνουν και αυτή η γενιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μπράβο σας Καλή δουλειά κάνει ηαγαπη που έχετε για τα παιδια

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!