Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου 2014

Επαναληπτικές ασκήσεις Χριστουγέννων

Οι τελευταίες μας μέρες κινήθηκαν σε πιο χαλαρούς ρυθμούς και ασχοληθήκαμε αρκετά με την πρόβα του θεατρικού μας και μικρές κατασκευές.

Ετοιμάσαμε τα δωράκια μας για τους αγαπημένους μας. Χρωματίσαμε γύψινα στολίδια και τα περάσαμε με αραιωμένη ατλακόλ για να γυαλίσουν. Ρίξαμε και την απαραίτητη χρυσόσκονη φυσικά.

Τετάρτη, 17 Δεκεμβρίου 2014

Στο ζαχαροπλαστείο του Γλυκόσαυρου- Επανάληψη 3ης ενότητας

Αφιερώσαμε τις 3 τελευταίες μέρες κάνοντας επανάληψη μεσα από το κείμενο του Γλυκόσαυρου και τις ασκήσεις της 3ης ενότητας στο Τ.Ε.

Ξεκινήσαμε με το κείμενο του Γλυκόσαυρου. Ακούσαμε και το απόσπασμα.

Δευτέρα, 15 Δεκεμβρίου 2014

Αν ήμουν μέσα σε μια χιονόμπαλα...Δημιουργική γραφή - κατασκευοδραστηριότητα (craftivity)

Στα πλαίσια της δημιουργικής γραφής με την οποία ασχολούμαστε φέτος , αποφάσισα να κάνω μια κατασκευοδραστηριότητα (εντελώς αδόκιμος ο όρος και απλά επακριβής μετάφραση του αγγλόφωνου craftivity, στην οποία συνδυάζουμε μια κατασκευή με κάποια δραστηριότητα σε κάποιο άλλο αντικείμενο- αγαπώ craftivities!).

Αν ήμουν μέσα σε μια χιονόμπαλα...

Προετοιμασία: Μια βδομάδα πριν ζήτησα από τα παιδιά να έρθουν στο σχολείο ντυμένα σαν να είχαμε χιονιά (σκούφο, γαντια , κασκόλ, μπουφάν). Με τον προτζέκτορα (για να δώσω πειστικότητα) έδειξα διάφορες φωτό από χιονισμένα βουνά. Φανταστήκαμε ότι βρισκόμασταν εκεί και πήραμε διάφορες πόζες για να φωτογραφηθούμε.

Κυριακή, 14 Δεκεμβρίου 2014

Προσθετική ανάλυση των αριθμών από το 6 ως το 10, κεφ.21

Για την προσθετική ανάλυση των αριθμών από το 6 ως το 10 αφιερώσαμε και πάλι όλη την εβδομάδα. Τα παιδιά έχοντας αρκετά φρέσκα όσα κάναμε στην προσθετική αναλυση ως το 5 δε δυσκολεύτηκαν καθόλου.

Ξεκινήσαμε και πάλι με δραστηριότητα πριν μπούμε στο βιβλίο.

Χριστουγεννιάτικες κάρτες
Μοίρασα στα παιδιά ορθογώνια κομμάτια κανσόν που τα διπλώσαμε στη μέση για να γίνουν καρτούλες. Μια κόκκινη και μια πράσινη.

Παρασκευή, 12 Δεκεμβρίου 2014

"Ένα σπίτι από γλυκιά ζύμη"-( Ενα ζιζάνιο στη ζύμη + επανάληψη)

Στο τελευταίο κεφάλαιο της 3ης ενότητας η γάτα μας βρέθηκε να κάνει βουτιά σε ένα καζάνι σοκολάτας και από εκεί ξεκίνησαν και οι δικές μας "περιπέτειες"...

Ξεκινήσαμε με το δημοσιογράφο να μας θυμίζει το τρελό τρεχαλητό της γάτας και τις ζημιές που προκάλεσε. Συνεχίσαμε μπαίνοντας στην εικόνα του κεφαλαίου μας. Την μελετήσαμε και διατυπώσαμε ένα σωρό υποθέσεις για το τι μπορεί να είχε συμβεί.

Τρίτη, 9 Δεκεμβρίου 2014

Χάσαμε τη γάτα

Στο προτελευταία κεφάλαιο της 3ης ενότητας , η παρέα βρήκε τον παπαγάλο , αλλά έχασε τη γάτα!

Ξεκινήσαμε φυσικά με την επεξεργασία της εικόνας, μιμηθήκαμε τις εκφράσεις των παιδιών  και προσπαθήσαμε να φανταστούμε τι έχει συμβεί.
Στη συνέχεια μπήκαμε στο κείμενο και το διαβάσαμε μερικές φορές. Εντοπίσαμε και πάλι τα σημεία στίξης

Κυριακή, 7 Δεκεμβρίου 2014

Τα νομίσματα ως το 10, κεφ.20

Στο 20ο κεφάλαιο ασχοληθήκαμε με τα νομίσματα του ευρώ. 

Αφού τα είδαμε και τα πιάσαμε, συζητήσαμε για την αξία τους. Τα τοποθετήσαμε από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και το αντίστροφο.
Μετά χρησιμοποιήσαμε τις άδειες συσκευασίες που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι τους και στήσαμε το μαγαζάκι μας.

Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου 2014

Εκπαιδευτικό παιχνίδι για τα παιδικά χωριά SOS

Και η Τάξη αστεράτη συμμετέχει στην πολύ όμορφη δράση του Δικτύου Εκπαιδευτικών Ιστολογίων "Ωρα για παιχνίδι!" με σκοπό τη δημιουργία εκπαιδευτικών παιχνιδιών για τα παιδιά των παιδικών χωριών SOS!

Το παιχνίδι που έφτιαξα για τη συμμετοχή μας στη δράση δεν είναι άλλο από το δάσος των Χριστουγέννων που δουλέψαμε στην τάξη στα μαθηματικά ( για να δούμε αν όντως είναι ενδιαφέρον).

Το παιχνίδι τελειωμένο.

Ξωτικόσπιτα!

Στολίζοντας το δέντρο μας τις προηγούμενες μέρες διαπιστώσαμε πως τα στολίδια μας ήταν λίγα. Ετσι για τη σημερινή μας ώρα των εικαστικών φτιάξαμε όμορφα στολίδια για το δέντρο.

Χρειαστήκαμε:
  • χαρτόνι οντουλέ σε μπεζ και άσπρο χρώμα
  • σκούρο καφέ κανσόν (για τις πορτούλες και τη βάση των παραθυρων)
  • φωτογραφικό χαρτόνι σε διάφορα χρώματα για τις σκεπές

Πέμπτη, 4 Δεκεμβρίου 2014

Λεμόνι με φτερά

Στο νέο κεφάλαιο ξεκινήσαμε όπως πάντα με την επεξεργασία της εικόνας.
Διατυπώσαμε διάφορες υποθέσεις σχετικά με το τι μπορεί να είχε συμβεί.

Επειτα μπήκαμε στο κείμενο και το επεξεργαστήκαμε κι αυτό.Βρήκαμε τα σημαδάκια της στίξης και τα κυκλώσαμε. Επειτα διαβάσαμε το κείμενο με τη φωνή μας χρωματισμένη ανάλογα με το σημαδάκι που υπήρχε.

Επειτα διαβάσαμε με το ζάρι.

Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου 2014

Γάτα και παπαγάλος

Ξεκινήσαμε το νέο κεφάλαιο με το δημοσιογράφο μας να αφηγείται όσα είδαμε σε αυτη την ενότητα μέχρι τώρα.

Στη συνέχεια επεξεργαστήκαμε την εικόνα και κάναμε υποθέσεις για το τι θα μπορούσε να είχε συμβεί. Χρησιμοποιήσαμε λέξεις όπως: ίσως , μπορεί, υποθέτω.

Οι τακτικοί αριθμοί, τα διπλά αθροίσματα, το μισό , κεφ.19

Το κεφάλαιο 19 δεν είχε και λίγα πράγματα για να ασχοληθούμε κι έτσι το χώρισα σε 3 κομμάτια.

Πρώτα ασχοληθήκαμε με τους τακτικούς αριθμούς δουλεύοντας στην παρουσίαση (διαφάνειες 2-10).
Έπειτα μπήκαμε στο βιβλίο και στο τετράδιο εργασιών  και δουλέψαμε κι εκεί τα σημεία με τους τακτικούς αριθμούς.

Την επόμενη μέρα ασχοληθήκαμε με τα διπλά αθροίσματα. Αφού τα δουλέψαμε στην παρουσίαση,