Πέμπτη, 29 Μαΐου 2014

Για να γελάσουμε (1)

Πλησιάζοντας προς το τέλος της σχολικής χρονιάς η όρεξη για μαθημα μειώνεται δραματικά. Μπήκαμε έτσι στην ενότητα 23 "Για να γελάσουμε" με λιγότερο ζήλο απ'ό,τι συνήθως. Η ενότητα όμως μας επιφύλασσε εκπλήξεις και γέλιο!
Ξεκινήσαμε την Τριτη με το ποίημα του προοργανωτή που μας άρεσε πολύ με τα παράδοξά του. Το επεξεργαστήκαμε αρκετή ώρα διαβάζοντάς το πολλές φορές και εντοπίζοντας τα κωμικά του στοιχεία.

Δευτέρα, 26 Μαΐου 2014

Πώς γίνεται; Πώς παίζεται;(4)

Τελειώσαμε και την 22η ενότητα την Πέμπτη δουλεύοντας την ένωση των προτάσεων με το και και κάνοντας επανάληψη με ένα παιχνίδι στους παρελθοντικούς χρόνους που μάθαμε τον τελευταίο καιρό.
Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το κείμενο οδηγιών του τρόπου παιξίματος ενός παραδοσιακού παιχνιδιού, το παιχνίδι "Η μικρή Ελένη". Αφού αναγνωρίσαμε το κειμενικό είδος το συγκρίναμε με άλλα είδη οδηγιών που έχουμε συναντήσει και βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές(υλικά -οδηγίες-όροι συμμετοχής).

Τετάρτη, 21 Μαΐου 2014

Πώς γίνεται; Πώς παίζεται; (3)

Σήμερα στην ενότητά μας συναντήσαμε τους παρελθοντικούς χρόνους των ρημάτων (Αόριστος , Παρατατικός).
Αρχικά διαβάσαμε το κείμενο και το επεξεργαστήκαμε κάνοντας μια μικρή επανάληψη στα μέρη του λόγου. Διαλέγω κάποιες λέξεις και ζητώ από τα παιδιά να βρουν σε ποιο μέρος του λόγου ανήκουν και φυσικά να το αιτιολογήσουν. Τελευταία άφησα τα ρήματα με τα οποία θα ασχολούμασταν σήμερα.
Θυμηθήκαμε έτσι τους δυο μάγους της χώρας του Χθες που γνωρίσαμε πέρσι.

Τρίτη, 20 Μαΐου 2014

Γνωρίζουμε τα χαρτονομίσματα των 5,10,20,50,100,200,500 ευρώ, κεφ.40

Στα μαθηματικά μπήκαμε στο 40ο κεφάλαιο για να γνωρίσουμε τα μεγάλα χαρτονομίσματα. Έχοντας ήδη δουλέψει τους 3ψήφιους αριθμούς σχηματίσαμε με τα χαρτονομίσματα του παραρτήματος και μεγαλύτερα του 100 ποσά.
Δουλεύοντας τις ασκήσεις θυμηθήκαμε και την προπαίδεια διαφόρων αριθμών που κάναμε επανάληψη στο σπίτι τις ημέρες των εκλογών.
Τα ρέστα είναι αυτά που πάντα μας δυσκολεύουν λίγο περισσότερο κι έτσι στο φύλλο εργασίας θα δουλέψουμε και με αυτά.
Δε θα επιμείνω στα λεφτά μιας και θα δουλευτούν και σε επόμενες χρονιές αρκετά και έχουμε δουλέψει ήδη στην αρχή της χρονιάς τα ποσά που χρησιμοποιούν τα παιδιά (δε νομίζω να κυκλοφορούν πολλά παιδιά με 100ευρα και 200ευρα!).
 
Φύλλο εργασίας
 

Πώς γίνεται; Πώς παίζεται; (2)


Συνεχίσαμε στην 22η ενότητα σήμερα βρίσκοντας παιχνίδια, φτιάχνοντας λίστες και επαναλαμβάνοντας τους  ορθογραφικούς κανόνες για τα άρθρα τις και της.
Στο πρώτο κείμενο , αφού το διαβάσαμε, αναρωτηθήκαμε πόσες ώρες τηλεόραση βλέπουμε καθημερινά. Κάναμε έτσι μια μικρή έρευνα σχετικά με τις ώρες που ξοδεύουμε στην τηλεόραση. Ευτυχώς δεν ήταν υπερβολικά πολλές και από ό,τι κατάλαβα οι γονείς περιορίζουν πολύ το τι και το πόσο θα δουν τα παιδιά (μπραβο στους γονείς για τη στάση τους!).
Συνεχίσαμε γράφοντας ομαδικά μια λίστα με όλα τα πράγματα που θα μπορούσαμε να κάνουμε αντι να δούμε τηλεόραση. Εντυπωσιαστήκαμε με όλες τις επιλογές που έχουμε.

Δευτέρα, 19 Μαΐου 2014

Ολυμπιακό Μουσείο

Στα πλαίσια του προγράμματος ¨Τα αθλήματα" που τρέχουμε φέτος , επισκεφτήκαμε την Πέμπτη το Ολυμπιακό Μουσείο της Θεσσαλονίκης.
Μια επίσκεψη γεμάτη υπέροχες εκπλήξεις...

Τετάρτη, 14 Μαΐου 2014

Πώς γίνεται; Πώς παίζεται;

Μπήκαμε στην 22η ενότητα σήμερα "Πώς γίνεται; Πώς παίζεται;" και ασχοληθήκαμε για άλλη μια φορά με τις οδηγίες.
Τα παιδάκια μου θυμόντουσαν πολύ καλά από την επετειακή ενότητα του Πάσχα (21) πώς να διακρίνουν τα μέρη από τα κείμενα οδηγιών κι έτσι δε δυσκολευτήκαμε καθόλου σήμερα.
Ξεκινήσαμε με το ποίημα "Βαβυλωνία". Εκεί βρήκαμε πολλά παιχνίδια , τα οποία συναντήσαμε και γνωρίσαμε πέρσι από τους παππούδες και τις γιαγιάδες.

Παρασκευή, 9 Μαΐου 2014

Μάνα , μητέρα , μανούλα , μαμά- Γιορτή της μητέρας

Αυτά τα πλάσματα οι μαμάδες...περίεργα πλάσματα...Αγαπάνε τόσο πολύ και ποτέ δεν περιμένουν κάτι σε αντάλλαγμα. Πολλές φορές μπορεί να εκνευριζόμαστε με αυτές  ή να θεωρούμε οτι μας κουράζουν , αλλά όλοι είμαστε μαμακηδες...ας το παραδεχτούμε. Τις λατρεύουμε!
Δεν μπορούσαμε κι εμείς να αφήσουμε έτσι τη μαμά παραπονεμένη. Φτιάξαμε κάτι για την ημέρα της

Πέμπτη, 8 Μαΐου 2014

Φτιάχνω τριψήφιους αριθμούς και τους συγκρίνω,κεφ.43- αριθμομηχανή

Συνεχίζουμε με τους τριψήφιους αριθμούς προσπαθώντας να τους γνωρίσουμε όσο καλύτερα γίνεται.
Σχηματίζουμε αριθμούς , τους συγκρίνουμε, μετράμε  και παίζουμε με αυτούς.
 
Ασχοληθήκαμε αρκετά και με τον τελευταίο αριθμό καθε εκατοντάδας (199, 299, 399 κτλ)και στέψαμε βασιλιά των τριψήφιων αριθμών το 999 , μιας και είναι ο μεγαλύτερος 3ψήφιος.
 
 
Η αριθμομηχανή μας
Φτιάξαμε και μια αριθμομηχανή για 3ψήφιους αριθμούς.
Χρειαστήκαμε:
ένα ρολό από χαρτί υγείας
λωρίδες σε πράσινο, κόκκινο και μπλε (Μ,Δ,Ε)
άσπρο παραθυράκι από χαρτί
σελοτέιπ
 
Πάνω στις λωρίδες γράψαμε όλα τα ψηφία από το 0-9. Τυλίξαμε τις λωρίδες με τη σωστή χρωματική σειρά (από πέρσι βάζαμε πράσινες τις Μονάδες και το συνεχίσαμε έτσι και φέτος).
 
 
 Βάλαμε το παραθυράκι μέσα από το οποίο βλέπουμε το σχηματισμένο αριθμό και σημειώσαμε πάνω τη λειτουργία (-1 και +1 στις Μονάδες , -10 και +10 στις Δεκάδες και -100 και +100 στις Εκατοντάδες).
 
 
Όταν ήταν έτοιμο , αφιερώσαμε χρόνο παίζοντας και σχηματίζοντας διάφορους τριψήφιους αριθμούς. Παράλληλα αφαιρούσαμε Μονάδες , Δεκάδες ή Εκατοντάς κουνώντας τις ροδέλες ανάλογα.
 
Κουβαλάμε καθημερινά την αριθμομηχανή μας και αφιερώνουμε ενα 10λεπτο τουλάχιστον φτιάχνοντας αριθμούς σε αυτήν και υπολογίζοντας νέους τριψήφιους με πρόσθεση ή αφαίρεση.
 
Φύλλα εργασίας
 
 
 

Ποιος είναι; Τι κάνει;(2)

Συνεχίσαμε στην 20η ενότητα χθες και σήμερα συναντώντας ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση και επαγγέλματα που εξαφανίζονται.
Διαβάσαμε το κείμενο με τη χελώνα Καρετα καρετα και τα παιδιά θυμήθηκαν σχεδόν όλα όσα είδαμε πέρσι στα Ιχνη στην άμμο για τη χελώνα ,τη ζωή της και τους κινδύνους που την απειλούν.

Τρίτη, 6 Μαΐου 2014

Γνωρίζω το μέτρο , κεφ.42

Στα μαθηματικά σήμερα μπήκαμε στο 42ο κεφάλαιο στο οποίο γνωρίσαμε από πιο κοντά το μέτρο.
Αρχικά είδαμε τα διάφορα μέσα τα οποία μας βοηθούν να μετράμε: το χάρακα, τη μεζούρα και το μέτρο. <Μιλήσαμε για τα εκατοστά και μάθαμε πως ένα μέτρο έχει 100 εκατοστά. Πάιξαμε λίγο με την προπαίδεια του 100 βρίσκοντας πόσα εκατοστά θα έχουν διάφορες τιμές μέτρων (5, 8, 4, 10 κτλ.).
Συνεχίσαμε κόβοντας τις λωρίδες (το βιβλίο τις λέει λουρίδες και δεν ξέρω γιατί-πάντως τα παιδιά γελάνε πολύ με τη λέξη!) που δε βρήκα στο παραρτημα κι ετσι τους έδωσα εγω αυτές που έφτιαξα.

Ποιος είναι; Τι κάνει;

Σήμερα μπήκαμε στην 20η ενότητα με τίτλο "Ποιος είναι; Τι κάνει;" και συζητήσαμε για τις ταυτότητες και τα διάφορα δελτία και έγγραφα που πιστοποιούν την ταυτότητά μας.
Δουλέψαμε στον προοργανωτή το δελτίο ταυτότητας και εθελοντή αιμοδότη, συζητήσαμε για τα στοιχεία που αναγράφονται πάνω ,

Δευτέρα, 5 Μαΐου 2014

Τα μάθατε τα νέα;(3)

Τελειώσαμε σήμερα με την ενότητα 19 κάνοντας και τα τελευταία.
Την Παρασκευή δουλέψαμε το ποίημα της Θ.Χορτιάτη "Το φεγγαράκι χαρταετός".
Το διαβάσαμε αρχικά μερικές φορές και μετά συζητήσαμε αρκετή ώρα γύρω από όσα λένε οι στίχοι του. Στην αρχή νομίζαμε πως είναι ένας χαρταετός που πετά ψηλά ,

Κυριακή, 4 Μαΐου 2014

Η μάχη των θέσεων- Γνωρίζω αριθμούς μέχρι το 1.000 (3) , κεφ.41

Συνεχίζουμε το ταξίδι μας στη χώρα των τριψήφιων αριθμών μετρώντας, συγκρίνοντας και παίζοντας.
Μάθαμε να "ακούμε" τους αριθμούς γράφοντάς τους σαν ορθογραφία. Λέω τριψήφιους αριθμούς και τα παιδιά τους γράφουν. Πολλές φορές επιλέγω αριθμούς χωρίς δεκάδες ή χωρίς μονάδες για να εξασκηθούμε περισσότερο σε αυτό που ακούμε.
Π.χ. Οι τριψήφιοι αριθμοί έχουν τρία ψηφία , έτσι λοιπόν πρέπει να ακούω τρεις αριθμούς:
πεντακόσια σαράντα δύο     542

Πέμπτη, 1 Μαΐου 2014

Γνωρίζω τους αριθμούς μέχρι το 1.000, κεφ. 41 (2)- ασκήσεις και παιχνίδια

Συνεχίζοντας τη γνωριμία μας με τους τριψήφιους αριθμούς δουλέψαμε και πάλι εκτός βιβλίου διάφορες ασκήσεις στο τετράδιό μας , αλλά και παίξαμε δημιουργώντας τριψήφιους αριθμούς.
Για ζέσταμα ξεκινήσαμε με ασκήσεις όπου έπρεπε να εντοπίσουμε και να βάψουμε συγκεκριμένες θέσεις στους αριθμούς. (όπως η άσκηση 1 κ 2 στο φύλλο εργασίας)
π.χ.Εγραφα 4 αριθμούς στον πίνακα και ζητούσα να βάψουν μόνο τις Εκατοντάδες , μετά έγραφα άλλους 4 αριθμούς και ζητούσα να βαφούν μόνο οι Μονάδες κ.ο.κ.

Τα μάθατε τα νέα (2)

Χθες συνεχίσαμε στη 19η ενότητα δουλεύοντας το κείμενο "Νεαροί μαθητές αναλαμβάνουν δράση".
Αρχικά εντάξαμε το κείμενο στα άρθρα κι έπειτα βρήκαμε το θέμα και το γεγονός που καταγράφηκε.
Στο κείμενο εντοπίσαμε τις λέξεις με έντονα γράμματα και αναγνωρίσαμε πως είναι επίθετα. Μετά μέσα από διάφορες σκέψεις προσπαθήσαμε να διακρίνουμε τα επίθετα από τα ουσιαστικά.