Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014

Προγραφικές ιδέες και ασκήσεις (1,2,και3)

Ξεκινήσαμε λοιπόν!
Στον αγιασμό γνωρίσαμε την κυρία, πήραμε ένα βιβλίο να ξεφυλλίσουμε στο σπίτι , πήραμε και το δωράκι μας και δώσαμε ραντεβού για την επόμενη μέρα το πρωί!


Πρώτη μέρα Παρασκευή και τα πρωτάκια μου , όπως φαντάζομαι και όλα τα πρωτάκια , δυσκολεύτηκαν να μπουν σε ρυθμό. Ξεκινήσαμε έτσι χαλαρά.
Για να δω κατα πόσο γνωρίζουν τα βασικά φτιάξαμε καρτέλες για το θρανίο μας με το όνομά μας επάνω. Τα κολλήσαμε με ταινία για να γνωρίζουν όλοι τη θέση μας!

Γράψαμε και το όνομά μας στον πίνακα , που πάντα μας τραβάει!

Μια ακόμη δραστηριότητα για την πρώτη μέρα ήταν να παρουσιάσουμε τη ζωγραφιά που φέραμε από το σπίτι. Είχα ζητήσει από την ημέρα του αγιασμού (η αθεόφοβη!!!) να ζωγραφίσουν κάτι που αγαπούν πολύ , είτε ένα πρόσωπο είτε μια δραστηριότητα, ένα φαγητό κτλ. Την Παρασκευή , θελοντας να δω και την ανάπτυξη του προφορικού λόγου, κάθε παιδάκι παρουσίασε τη ζωγραφιά του λέγοντας λίγα πράγματα γι' αυτήν.




Τη Δευτέρα μπήκαμε στην εξάσκηση με προγραφικές ασκήσεις και δραστηριότητες. Ανεξάρτητα από το επίπεδο των μαθητών πιστεύω πως οι προγραφικές δραστηριότητες είναι απαραίτητες. Τις κάνουμε πιο σύντομα ή πιο χαλαρά ανάλογα με το επίπεδο της τάξης μας. Εγώ ακολούθησα ένα πιο αργό ρυθμό για την τάξη μου για να μπορούν να συμβαδίζουν όλοι.

Την πρώτη μέρα κάναμε τις γραμμούλες Ι , τη δεύτερη τις γραμμούλες / , \ , και Χ και σήμερα τα V και Λ(οι ασκήσεις στο τέλος της ανάρτησης). Δουλέψαμε με αυτά τα φυλλάδια  μέσα στην τάξη και για το σπίτι παίρναμε αντιγραφή στο τετράδιο τις γραμμούλες που κάναμε εκείνη την ημέρα.

Για τους πιο γρήγορους εφάρμοσα και μια ιδέα που βρήκα στο  pinterest (πού αλλού?). Χρησιμοποίησα θήκες DVD από τις οποίες έβγαλα τις δισκέτες και το εξώφυλλο. Εκοψα χρωματιστά Α4 έτσι ώστε να ταιριάζουν στη θήκη και τα πέρασα στη θέση του εξώφυλλου. Το πινακάκι ήταν έτοιμο.

 Σήμερα έβαλα μέσα και προτυπωμένες προγραφικές ασκήσεις που βρήκα εδώ για περισσότερη εξάσκηση.

Κάθε παιδάκι πήρε ένα μαρκαδόρο (του πίνακα) και στο θρανίο του έκανε τις ασκήσεις. Τα παιδάκια ενθουσιάστηκαν! Κάνουν και αυτούς που καθυστερούν χωρίς λόγο να προσπαθούν μη χρονοτριβούν άσκοπα , ώστε να δουλέψουν στο πινακάκι τους. Σβήνουν κανονικά με το σφουγγάρι του πίνακα και επαναχρησιμοποιούνται! Εχω σκοπό να το χρησιμοποιώ καθημερινά!!! 



Η ιδέα από εδω.

Παράλληλα με αυτά , δουλέψαμε γράφοντας τις γραμμούλες στον αέρα , στο θρανίο , σχηματίζοντάς τες με ξυλάκια , πλαστελίνη , με τα χέρια , με το σώμα κτλ. Τη δραστηριότητα αυτή την την έκανα και σαν επανάληψη σε όσα μάθαμε , αλλά και για την εισαγωγή της νέας γραμμής που θα μαθαίναμε.




Προγραφικές 1 , Ι



προγραφικες ι (1ο μαθημα) from Ioanna Chats

Προγραφικές 2, / , \ και Χ

προγραφικες 2, λ και χ from Ioanna Chats

Προγραφικές 3 , V και Λ

προγραφικές 3 , λ και v from Ioanna Chats

Αντιγραφή V και Λ

αντιγραφη , προγραφικές 3 from Ioanna Chats
 Όλες οι προγραφικές συγκεντρωτικά από το DRive  εδω.


Προγραφικές 4 και επανάληψη

17 σχόλια:

  1. Πολύ ωραία όλα!Μπράβο σου αλλά αν είσαι σε 2θεσιο με Α,Γ,Δ τάξεις πώς" δουλεύεις" τηνΑ;Ειλικρινά όποια βοήθεια καλοδεχούμενη.Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διθέσιο ε? Δεν εχω δουλεψει ποτέ συνδιδασκαλία. Ευχομαι κουράγιο! Όσο για τη βοήθεια ό,τι χρειαστείς μη διστάσεις. Ακόμα κι αν χρειάζεσαι το υλικό της Α (επειδή το έχω ξανακάνει) πες μου! Φαντάζομαι πως στο διθέσιο όλα είναι θέμα διαχείρισης χρόνου , αλλά ειλικρινά μιλάω εντελώς εξω από το χορό!

      Διαγραφή
    2. Ξέρω ότι η δημοσίευση είναι παλιά , όμως εγώ τώρα ανέλαβα τάξη συνδιδασκαλίας σε διθέσιο σχολείο με Α Γ κ Δ... θα ήθελα πολυ να μάθω πως τα πήγε η συνάδελφος... υπέροχη δουλειά παρεπιπτόντως!!!

      Διαγραφή
    3. Γεωργία μου σε ευχαριστώ πολύ! Δεν ξέρω πώς τα πήγε η συνάδελφος και δεν μπορώ δυστυχώς να σε βοηθήσω γιατι δεν έχω κανει ποτέ συνδιδασκαλία!

      Διαγραφή
  2. Ιώάννα μου πολύ όμορφα όλα!!!!Θα είναι για σένα ακόμα μια σούπερ χρονιά!!!!Τυχερά τα παιδάκια που σε έχουν!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννη μου γλυκιά , σε ευχαριστω πολύ! Καλή και δημιουργική χρονιά σε όλους μας! Περιμένω βέβαια και τα δικά σου θαύματα για αλλη μια χρονιά!!!

      Διαγραφή
  3. Ιωάννα μου οι ιδέες σου είναι υπέροχες!Καλή σχολική χρονιά σου εύχομαι.Έχω και εγώ πρώτη οπότε θα τα λέμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ιωαννίτσα μου, πόσο χάρηκα που εμφανίστηκες... Εγώ φέτος πήρα προαγωγή και έχω Β' τάξη, αλλά οι ιδέες σου σίγουρα απαραίτητες και φέτος. Δεν έχω ξεχάσει το δεντράκι που υποσχέθηκα...κάποιο προβληματάκι με τη μηχανή. Καλή δύναμη και κυρίως σωματική και ψυχική υγεία!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ΝΙΚΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νίκη μου , καλή χρονιά να έχουμε! Περιμένω φωτό με το δεντρακι!

      Διαγραφή
  5. μπράβο σου..έχεις εξαιρετικές ιδέες και τις εφαρμόζεις με τον καλύτερο τρόπο στα παιδάκια σου..είναι πραγματικά πολύ τυχερά με μια δασκάλα σαν κι εσένα..καλή σχολική χρονιά, καλή δύναμη, καλή έμπνευση..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πόσες ώρες συνολικά γίνεται εκμάθηση των προγραφικών ασκήσεων. Γίνεται παράλληλα με το βιβλίο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το προγραφικό στάδιο επιλέγει ο καθένας πόσο καιρό και πώς θα το δουλέψει αναλογα με το τμήμα του. Εγω αφιερώνω περίπου μια βδομάδα ,πριν μπούμε στο βιβλίο, για να ξεκινήσω πιο ομαλα τη χρονιά. Τα παιδάκια πλέον ερχονται αρκετά δουλεμένα (σε σχέση με πιο παλια) , αλλά μαζί με το προγραφικό δουλεύουμε και τις ρουτίνες (ετοιμάζομαι για το μάθημα, βγαζω μολύβι και σβήστρα, δίνω το τετράδιο στην κυρία κ.ο.κ.). Μετά από 4-5 μέρες είμαστε πλέον έτοιμοι για το βιβλίο.

      Διαγραφή
  7. Πολύ χρήσιμες και δημιουργικές παραινέσεις και συμβουλές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!