Σελίδες

Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2013

Πώς λέμε όχι; (6)

Χθες και σήμερα ασχοληθήκαμε με τη δομή και συγγραφή ιστοριών.

ΧΘΕΣ
Ξεκινήσαμε με το κείμενο "Ο ψεύτης βοσκός". Διαβάσαμε τον ήδη γνωστό στα παιδιά μύθο και μιλήσαμε για τα μέρη του, τίτλος, αρχή, μέση και τέλος. Επεκτείναμε τη συζήτηση βρίσκοντας κι άλλες ιστορίες στη βιβλιοθήκη της τάξης μας και ανακαλύψαμε πως σε όλες τις ιστορίες υπάρχει αυτή η σειρά.

Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2013

Βρίσκω το μισό και το διπλάσιο στους αριθμους0-100, κεφ.9 (2)

Σήμερα ασχοληθήκαμε με το δεύτερο μέρος των ασκήσεων του βιβλίου και του Τ.Ε. και ξαναείδαμε τον τρόπο για να βρίσκουμε το μισό σε μεγάλους αριθμούς.
Η διαδικασία γνωστή στα παιδιά από το κεφάλαιο 7 κι έτσι το μάθημα σήμερα κύλησε πολύ ομαλά και με μεγάλη συμμετοχή όλων των παιδιών.
Τις ασκήσεις του βιβλίου και του τετραδίου δεν τις κάναμε μέσα εκεί αλλά στο μπλε τετράδιο των μαθηματικών. Στο βιβλίο και το Τ.Ε. δυστυχώς είναι λίγο χαοτική η διάταξη.

Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2013

Βρίσκω το μισό και το διπλάσιο στους αριθμούς 0-100 (1), κεφ.9

Στα μαθηματικά μπήκαμε σήμερα στη δεύτερη ενότητα, στο κεφάλαιο 9.
Αρχικά μοίρασα σε όλες τις ομάδες καρτελάκια με τα ψηφία 1-9 από 2 φορές. Κάθε ομάδα έπρεπε να φτιάξει δίδυμους αριθμούς, αριθμούς δηλαδή που να έχουν το ίδιο ψηφίο στις μονάδες και τις δεκάδες.

Πώς λέμε όχι;(5)

Σήμερα επέλεξα να κάνουμε μια μικρή επανάληψη στις αρνήσεις και να δούμε από πιο κοντά τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα σημεία στίξης.

Αφού διαβάσαμε το κείμενο "Οι νότες" της σελ.66, υπογραμμίσαμε όλες τις αρνητικές εκφράσεις. Μετά φτιάξαμε κι εμείς αρνητικές προτάσεις με το μην.
Στη συνέχεια βρήκαμε όλα τα σημεία στίξης στο κείμενο και τα κυκλώσαμε.
Έπειτα ,μιλήσαμε για τους κανόνες των προτάσεων και γνωρίσαμε λίγο καλύτερα την τελεία, το κόμμα, το ερωτηματικό και το θαυμαστικό.

Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2013

Μελέτη- επετειακό για 28η Οκτωβρίου

Χθες στη Μελέτη μιλήσαμε για τις κατοικίες και τις οικογένειες. Στο τέλος του κεφαλαίου παρατηρήσαμε τη Μαρία και τον Κλοντιάν να ανταλλάσσουν καλημέρες ο καθένας στη γλώσσα  του. Η συζήτηση επεκτάθηκε και μιλήσαμε για την καλημέρα σε διάφορες γλώσσες. Βοήθησε πολύ το γεγονός πως η συνάδελφος νηπιαγωγός τους είχε φτιάξει αφίσα με τις καλημέρες σε διάφορες γλώσσες. Έτσι μπορέσαμε να πούμε καλημέρα σε πάρα πολλές γλώσσες!

Εφορμώμενη από αυτό και μη θέλοντας να κάνω κάτι σχετικό με τον πόλεμο μετά την καταπληκτική δράση της Γαλήνης από το Ιδέες για δασκάλους

Επανάληψη (3), 1η ενότητα

Στα μαθηματικά σήμερα αφιέρωσα πάλι την ώρα για επάναληψη (τελευταία-3 μέρες νομίζω είναι αρκετές!).

Δεν κάναμε ασκήσεις στο βιβλίο και στο τετράδιο αλλά εξασκηθήκαμε στη μέτρηση ως το 100 και στην πρόσθεση με άγνωστο τον έναν προσθετέο.
Στη μέτρηση χρησιμοποίησα το μαγικό μου ραβδί. Το ραβδί δείχνει αυτόν που θα ξεκινήσει και γυρνώντας στην τάξη το δείχνει ποιος πρέπει να συνεχίσει το μέτρημα. Αρκετά διασκεδαστικό για όλους μας και κρατά την προσοχή των παιδιών αδιάσπαστη.

Πώς λέμε όχι ;(4)

Παραμονή της γιορτής για την 28η Οκτωβρίου, και τι πιο ταιριαστό από το να κάνουμε για το όχι και την άρνηση στη Γλώσσα;
Αρχικά θυμηθήκαμε τη μεγάλη άρνηση του μικρού νανού. Το όχι που φώναξε στο γίγαντα. Αυτό μας οδήγησε στο μεγάλο όχι των Ελλήνων απέναντι στους Ιταλούς και για άλλη μια φορά εξιστορήσαμε τα γεγονότα.
Στη συνέχεια αναρωτηθήκαμε με ποιος άλλους τρόπους θα μπορούσαμε να αρνηθούμε κάτι. Βρήκαμε πολλούς τρόπους και μάθαμε κι άλλους μέσα από το ποιηματάκι της σελίδας 66 "Οχι , δεν και μη". Έτσι μιλήσαμε για την άρνηση και το αντίθετό της, την κατάφαση και εξασκηθήκαμε

Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013

Επανάληψη 1ης ενότητας (2)

Σήμερα δεν ήμασταν και στην καλύτερη μέρα μας. Μάλλον βαριόμασταν πολύ , δεν είχαμε όρεξη να συμμετέχουμε και γενικά κάναμε τη ζωή της κυρίας Ιωάννας πολύ πολύ δύσκολη...

Τίποτα δεν προχωρούσε σήμερα! Πράγματα που υπολόγιζα μέσα σε 5 λεπτά να τα ξεπετάξουμε , μας έπαιρναν ένα 20λεπτο το λιγότερο... Τέλος πάντων! Αυτες οι μέρες υπάρχουν μάλλον , για να εκτιμάμε τις υπόλοιπες....

Πώς λέμε όχι; (3)

Στο σημερινό μας μάθημα συναντήσαμε έναν κανόνα που μάθαμε και πέρσι: το διπλό τονισμό ορισμένων λέξεων.

Παρουσίασα ,όπως και πέρσι , τον κανόνα απλά, δίχως να αναφέρω όρους όπως τρισύλλαβες και προπαραλήγουσα (θεωρώ ότι μόλις πω μια τεράστια λέξη στον κανόνα , οι μισοί έχουν πάψει να με ακούν!).
Ο κανόνας λοιπόν: Όταν μια μεγάλη λέξη τονίζεται στη μέση ή πιο μπροστά και μετά την ακολουθεί μια πολύ μικρή λέξη (μου,σου,του κ.α.), τότε κλέβει τον τόνο από τη μικρή λέξη και κουβαλάει δύο τόνους.

Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2013

Επανάληψη 1ης ενότητας

Στα μαθηματικά σήμερα μπήκαμε στο επαναληπτικό κεφάλαιο της 1ης ενότητας.
Αρχικά ασχοληθήκαμε με την αυτοαξιολόγηση που μας πήρε πάρα πολλή ώρα! Νομίζω πως δεν μπορείς να περιμένεις από τα παιδιά να θυμούνται τι έκανες σε ένα μήνα. Γι'αυτό γυρίσαμε και ξεφυλλίσαμε το βιβλίο από την αρχή , ενώ θυμηθήκαμε και πράγματα που κάναμε στην τάξη (βάτραχος , παιχνίδια με μισό και ολόκληρο, τεμαχισμό φρούτων κ.α.). Έπειτα γράψαμε τι μας άρεσε , τι μας δυσκόλεψε και τι μάθαμε καλά.

Πώς λέμε όχι; (2)

Τα σημαδάκια της στίξης είχαν σήμερα την τιμητική τους!
Αρχικά παρακολουθήσαμε τη μάγισσα Στίξη να μαγεύει κάθε σημάδι και να του δίνει ξεχωριστές ιδιότητες (διαφάνειες 2 ως 9).
Τις εικόνες τις βρήκα εδώ.

Στη συνέχεια μπήκαμε στο βιβλίο και εντοπίσαμε στο παραμύθι που κάναμε χθες όλα τα σημαδάκια της στίξης.
Μετά είπαμε πολλές φορές τα ονόματά τους , γιατί κάποια είναι λίγο δύσκολα και έπρεπε να τα μάθουμε.
Κάναμε τις ασκήσεις στο βιβλίο και στο τετράδιο

Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2013

Ανακαλύπτω τη συμμετρία γύρω μου , κεφ.8

Στο όγδοο κεφάλαιο συναντήσαμε τη συμμετρία. Σαν εισαγωγή έκανα την πρώτη δραστηριότητα στην πραγματικότητα πριν μπούμε στο βιβλίο.
Έδωσα τέμπερα σε όλες τις ομάδες (4 χρώματα έβαλα εγώ) και μισή Α4.



Ζήτησα από τα παιδιά να διπλώσουν στη μέση το χαρτί και να το ξεδιπλώσουν. Στο μισό κομμάτι τους ζήτησα να βάλουν τα χέρια τους στην τέμπερα

Πώς λέμε όχι; (1)

Μετά την 4η ενότητα αποφάσισα να μπούμε στην 7η που είναι και η επετειακή για την 28η Οκτωβρίου. Το καλό είναι ότι στα επετειακά μαθήματα διακόπτεται η ροή της ιστορίας κι έτσι δεν υπάρχει πρόβλημα με αυτή την αλλαγή.
Σήμερα δουλέψαμε τον προοργανωτή και το παραμύθι των σελίδων 60-61. Μιλήσαμε για το έθνος και τις εθνικες γιορτές και τις διαχωρίσαμε από τις ονομαστικές  και τις θρησκευτικές γιορτές.
Στο παραμυθι ακολουθώντας τις ερωτησεις του βιβλίου χωρίσαμε το κείμενο σε αρχή ,

Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2013

Βρίσκω το μισό και το ολόκληρο , κεφ.7 (2)

Αφού κάναμε και τις εργασίες του βιβλίου και του Τ.Ε. , εξασκηθήκαμε λίγο περισσότερο στα διπλά αθροίσματα.
Αρχικά παίξαμε το παιχνίδι της ετοιμότητας. Γυρίζω μέσα στην τάξη σαν επιθεωρητής (με τα χέρια στην πλάτη και ύφος σκεφτικό). Ξαφνικά ρωτάω κάποιο διπλό άθροισμα σε ένα παιδί. Αυτό με τη σειρά του απαντά όσο πιο γρήγορα μπορεί , γιατί ο επιθεωρητής πλησιάζει πολύ και άλλοτε γαργαλάει , άλλοτε τσιμπάει μαγουλάκια (ελαφρα εννοείται!) , άλλοτε κάνει γκριμάτσες. "3+3;" "20+20;" κ.ο.κ.


Αφού το κάναμε αυτό αρκετή ώρα

Τοστάκι στην 4η ενότητα- Μιαμ μιαμ!

Ήρθε και πάλι ο καιρός για το τοστάκι μας , μιας και τελειώσαμε την 4η ενότητα. Αυτή τη φορά σκέφτηκα , αφού είναι και Παρασκευή (χαλαρή και τρομερή), το τοστάκι μας να είναι πιο ρεαλιστικό!
Έφτιαξα λοιπόν  μια σειρά από ασκήσεις και δραστηριότητες επαναληπτικές στην ενότητά που ολοκληρώσαμε. Παράλληλα με τη λύση αυτών "μαγειρεύαμε" και το τοστάκι μας.

Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013

Ετοιμασίες για το ταξίδι (επανάληψη)

Σήμερα κάναμε μια επανάληψη σε όλα όσα μάθαμε στην 4η ενότητα. Μιλήσαμε για τη χρησιμότητα της λίστας , το πώς φτιάχνουμε λίστες και τι πρέπει να προσέχουμε , καθώς και για τους κανόνες διάταξης των λέξεων αλφαβητικά.
Παράλληλα κάναμε και ένα κείμενο από το Ανθολόγιο που θεώρησα ότι ταίριαζε αρκετά. Το βιβλίο του δασκάλου πρότεινε δυο άλλα κείμενα , αλλά έχω σκοπό να τα συνδέσω με πράγματα που θα κάνουμε αργότερα. Έτσι κάναμε την " Αλφαβήτα δίχως ρο".

Διακόσμηση πόρτας (2)

Επειδή τη χρονιά την ξεκίνησα στο διπλανό σχολείο η προηγούμενη διακόσμηση που είχα ανεβάσει παρέμεινε εκεί (δεν ήταν δυνατον βέβαια να την πάρω! τι χρωστάνε τα παιδάκια για τις δικές μας καθυστερήσεις).
Επιτέλους ετοίμασα και την τωρινή πόρτα μου και είμαι πολύ ικανοποιημένη.
Έφτιαξα αστερια σε χρωματιστά Α4 (2 σε κάθε σελίδα) και τα πλαστικοποίησα. Από έξω έγραψα με ανεξίτηλο μαρκαδόρο τα ονόματα των παιδιών. Τελευταία πινελιά η ονομασία της τάξης μας "Τάξη αστεράτη" που έγινε με αγγλική γραμματοσειρά και διάφορα τεχνάσματα για τα γράμματα που δεν υπάρχουν!

Απ'το ματάκι της πόρτας της φαντασίας μου...

Τετάρτη βράδυ. Ετοιμασίες για μαθηματικά. Τελευταίες πινελιές στη Γλώσσα. Ένα βλέφαρο στην πορεία της ύλης μέχρι το τέλος του μήνα. Ο πλαστικοποιητής να βογκάει για αλλη μια φορά τελειώνοντας τα αστέρια για την πόρτα μου! Και μαζί με όλα αυτά (γιατι ναι, τα κανω ολα ταυτοχρονα και χαοτικά...) στο πισω μέρος του μυαλού μου να αναρωτιέμαι τι στο καλό να κάνω πάλι αυριο στα εικαστικά...
Ήθελα κάτι αφηρημένο , αλλά και με νόημα. Επίσης κάτι που δε θα χρειάζεται να είμαι συνέχεια πάνω από τα ζουζούνια μου. Μια ματιά στα απομεινάρια της πλαστικοποίησης και η ιδέα ήρθε!

Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2013

Παγκόσμια μέρα διατροφής

Παγκόσμια μέρα διατροφής η σημερινή και δεν μπορούσαμε να την αφήσουμε να περάσει έτσι!

Με τα παιδιά συμφωνήσαμε από χθες να φέρει ο καθένας από κάτι για να φτιάξουμε στην τάξη μας ένα υγιεινό πρωινό. Άλλος έφερε γάλα, άλλος δημητριακά, άλλος  ψωμί, τυρί, σπιτικό κέικ και σπιτικές μπάρες δημητριακών (!!!), αυγά , φρούτα και πολλά πολλά (πάρα πολλά) άλλα.
Μόλις τελειώσαμε με τη Γλώσσα πλύναμε τα χέρια μας και στρωθήκαμε να απολαύσουμε ένα υγιεινό πρωινό!

Βρίσκω το μισό και το ολόκληρο, κεφ.7

Σήμερα που είναι και παγκόσμια μέρα διατροφής , φέραμε στο σχολείο διάφορα φρούτα και λαχανικά. Αυτό μας βοήθησε πολύ και στο νέο καφάλαιο των μαθηματικών που μιλήσαμε για τα ολοκληρα και τα μισά.
Αρχικά μοίρασα στις ομάδες καρότα, μήλα, μπανάνες και αχλάδια. Τα κοιτάξαμε πώς είναι ολόκληρα. Στη συνέχεια, πάντα με την επίβλεψή μου, κόψαμε τα φρούτα και τα λαχανικά μας στη μέση, για να φτιάξουμε 2 μισά.

Ετοιμασίες για το ταξίδι (4)

Σήμερα τελειώσαμε την 4η ενότητα κάνοντας και τις τελευταίες δραστηριότητες του βιβλίου και του Τ.Ε. (4,5,6). Δεν επέμεινα ιδιαίτερα στο διαχωρισμό των ψ,ξ,τσ, στ, σκ, σπ καθώς ούτε πέρσι αλλά ούτε και φέτος αντιμετωπίσαμε προβλήματα (ευτυχώς).
Δεν ήθελα να επιμείνω σε κάτι και να δημιουργήσω πρόβλημα εκεί που δεν υπάρχει. Τα παιδιά με μεγάλη ευκολία έκαναν τις ασκήσεις και δε ζορίζονται στη διάκριση των ανάποδων (ξ-σκ, ψ-σπ, τσ-στ).

Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2013

Επίσκεψη στο νεκροταφείο της αρχαίας Ακάνθου

Η Ιερισσός μας είναι ένας τόπος με μακρά και πλούσια ιστορία. Σήμερα λοιπόν αποφασίσαμε να επισκεφτούμε το νεκροταφείο (Νεκρόπολη) της αρχαίας Ακάνθου , της παλιάς Ιερισσού δηλαδή.

Ο γλάρος

Σήμερα Τρίτη και το πρόγραμμα έχει την τελευταία ώρα Μουσική.
Δεν ξερω αν το έχω αναφέρει και στο παρελθόν, αλλά δεν έχω ιδέα από μουσική. Ούτε νότες ούτε τρόπους διδασκαλίας. Έψαξα πολύ για να μπορέσω να δουλέψω και το βιβλίο , αλλά δυστυχώς το λογισμικό και το βιβλίο του δασκάλου είναι 2 άσχετα μεταξύ τους πράγματα και ακόμη πιο άσχετα με το βιβλίο μαθητή. Το βιβλίο του δασκάλου έχει πολύ ωραίες ιδέες ,

Βάζω σε αλφαβητική σειρά

Σήμερα ασχοληθήκαμε με τις 2 δραστηριότητες που δεν προλάβαμε χθες να τελειώσουμε. Επειδή  θα μας έμενε αρκετός χρόνος και δεν ήθελα να προχωρήσω βιαστικά στο τελευταίο κομμάτι της 4ης ενότητας, αποφάσισα να ξαναπούμε τους κανόνες που βάζουμε τις λέξεις σε αλφαβητική σειρά και να κάνουμε μερικές παραπάνω ασκήσεις πάνω σ' αυτό.

Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2013

Βοηθοί της τάξης

Κάθε χρόνο , όποια τάξη κι αν έχω , κάνω μια λίστα με τα ονόματα των παιδιών και βάζοντας ένα δείκτη καθημερινά ορίζω το βοηθό μου.
Φέτος όμως πρασίνισα από τη ζήλεια μου ,όταν είδα τι κάνουν οι αγαπημένοι συνάδελφοι στο εξωτερικό, και αποφάσισα να κάνω κι εγώ κάτι αντίστοιχο. Άλλωστε οι δουλειές μέσα στην τάξη δεν τελειώνουν πότε!
Πήρα πολλές ιδέες και είναι κρίμα να δώσω τα εύσημα σε έναν και μόνο. Αν ψάξετε στο pinterest   "class helpers" ή "classroom jobs" θα βρείτε χιλιάδες ιδέες!
Συνδυάζοντας πολλές από αυτές έφτιαξα κι εγώ το δικό μου πίνακα με τους βοηθούς. Αποφάσισα να έχω 5: βοηθός, μετεωρολόγος, υπεύθυνος ημερομηνίας, υπεύθυνος για τις μπογιές (πολλή ξυλομπογιά έξυσα μέσα σε ένα μήνα, κάπου έπρεπε να το πασάρω :P) και βιβλιοθηκάριος.

Φθινοπωρινή αλφαβήτα

Αφού τόσο καταπιαστήκαμε με την αλφαβήτα το πρωί, για τα εικαστικά αποφάσισα να φτιάξουμε ακόμα μια αλφαβήτα σε φθινοπωρινό μοτίβο!
Μαζέψαμε φύλλα από τα πολλά δέντρα της αυλής μας και ζωγραφίσαμε με τέμπερα την αλφαβήτα με κεφαλαία γράμματα, μιας και το πρωί  αυτή που κρέμασα ήταν με μικρά γράμματα.
                            Η δική μου αλφαβήτα
Η αλφαβήτα των αστεριών μου!

Βρίσκω την αξία των ψηφίων στους διψήφιους αριθμούς (4), κεφ. 6

Ατελείωτο αυτό το κεφάλαιο!
Σήμερα ασχοληθήκαμε με την αφαίρεση πατώντας στη δεκάδα. Δεν έκανα τις δραστηριότητες δ και ε του τετραδίου εργασιών. Προτίμησα να κάνω πράγματα στον πίνακα και στο τετράδιο.
Αρχικά κάναμε αφαιρέσεις του τύπου: 32-2, 76-6 κ.ο.κ. , για να καταλάβουμε τι είναι πατώ στη δεκάδα. Δουλέψαμε πολύ και προφορικά.
Στη συνέχεια πήγαμε σε αφαιρέσεις του τύπου 32-4, 76-8

Ετοιμασίες για το ταξίδι (3)

Σήμερα ασχοληθήκαμε με την αλφαβητική σειρά.
Ξεκινώντας κάναμε μια επανάληψη στην αλφαβήτα λέγοντας την με διάφορους τρόπους (δυνατά , ψιθυριστά κ.α.).
Έπειτα συνεχίσαμε με τις δραστηριότητες του βιβλίου και του τετραδίου εργασιών. Φυσικά έπρεπε να επισημάνουμε πως αν το πρώτο γράμμα είναι ίδιο σε 2 λέξεις τότε κοιτάμε το 2ο γράμμα. Αν είναι και το 2ο κοινό , τότε κοιτάμε το 3ο γράμμα κ.ο.κ.
Οι ασκήσεις αν και δεν ήταν δύσκολες μας πήραν χρόνο και δεν τελειώσαμε όλες τις δραστηριότητες που έχω στην παρουσίαση.

Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

Φωνόμετρο

Εξερευνώντας για πολλοστή φορά ιδέες στο διαδίκτυο βρήκα μια πολύ καλή ιδέα για τα επίπεδα της φωνής που χρησιμοποιούμε στην τάξη.
Οι ιδέες πάρα πολλές κι έτσι δεν ήταν δύσκολο να φτιάξω κι εγώ ένα "φωνόμετρο" για την τάξη μου! Το βάφτισα κιόλας όπως βλέπετε! :P


φωνομετρο from Ioanna Chats

Το εκτύπωσα και το πλαστικοποίησα.

Ετοιμασίες για το ταξίδι (2)

Το μονόωρο της Παρασκευής είναι πάντα δύσκολο. Ή πρέπει να τρέξεις για να προλάβεις να κάνεις 5 πράγματα ή να χαλαρώσεις και να κάνεις λίγα επαναληπτικά.
Σήμερα προτίμησα το 2ο.

Η ορθογραφία μας ήταν σχετικά απλή (η 4η λίστα από το προηγούμενο μάθημα) κι έτσι αποφάσισα να γίνει η διόρθωσή της από τα παιδιά. Δραστηριότητα που αρέσει πάρα πολύ στα παιδιά , αλλά δυστυχώς είναι τόσο χρονοβόρα που δεν μπορώ να την κάνω όσο συχνά θέλω.




Το κουκουβαγάκι μας

Για να τονώσω λίγο την άσκηση της ανάγνωσης , αλλά και για να ξεκινήσουμε τη φετινή μας χρονιά στην φιλαναγνωσία σκέφτηκα να φτιάξουμε ένα φιλαράκι που θα μας συντροφεύει.
Ηρθε λοιπόν η ώρα για το κουκουβαγάκι!
Το κουκουβαγάκι μας θα είναι ο σύντροφός μας στο διάβασμα.

Πώς το φτιάξαμε:
Χρησιμοποιήσαμε ρολά από χαρτί υγείας που  διπλώσαμε στο πάνω μέρος , κάπως έτσι:


Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013

Ετοιμασίες για το ταξίδι (1)

Στην 4η ενότητα ετοιμαζόμαστε για το ταξίδι μας στη Χωχαρούπα. Πρέπει λοιπόν να φτιάξουμε λίστες για πολλά πράγματα. Με αυτό ασχοληθήκαμε σήμερα.
Μιλήσαμε για τις λίστες και τι είδους λίστες έχουμε φτιάξει. Μέσα από το ποίημα "Ο Φτεροπόδαρος" βρήκαμε και το λόγο για τον οποίο είναι τόσο σημαντικές οι λίστες.

Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2013

Βρίσκω την αξία των ψηφίων στους διψήφιους αριθμούς, κεφ.6 (2)- ο βάτραχος

Σήμερα δοκιμάσαμε ένα παιχνιδάκι που σκέφτηκα για το ανέβασμα και κατέβασμα των δεκάδων με συγκεκριμένη μονάδα.
Αρχικά σηκωθήκαμε από τις θέσεις μας και γίναμε όλοι βάτραχοι. Πηδήξαμε πολλές φορές όπως ο βάτραχος από νούφαρο σε νούφαρο  και κάναμε και μικρά βηματάκια πάνω στο νούφαρο (που αργότερα θα μας βοηθήσουν στην πρόσθεση και στην αφαίρεση).

Τοστάκι στην 3η ενότητα

Αφού τελειώσαμε και με την επανάληψη της 3ης ενότητας ήταν καιρός να ετοιμάσουμε και πάλι τοστάκι.
Το τοστάκι μας για ψωμάκι είχε λέξεις ορθογραφίας , για τυράκι μεταφορά πλάγιου λόγου σε ευθύ και δίψηφα σύμφωνα και φωνήεντα και για μαρουλάκι ασκήσεις τονισμού. Φυσικά στο τέλος είχα και πάλι την ερώτηση "Τι σου άρεσε περισσότερο στην ενότητα;"

Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2013

Ο κόσμος των κόμικς (6) , επανάληψη

Σήμερα κάναμε επανάληψη στην 3η ενότητα βλέποντας πάλι όσα συναντήσαμε τις τελευταίες μέρες.
Είπαμε και πάλι τους κανόνες για τις μονοσύλλαβες λέξεις και τους τόνους στα πώς , πού, ή.
Για τα δίψηφα φωνήνετα και σύμφωνα φτιάξαμε όμορφες αφίσες για να στολίσουμε την τάξη μας και να μας θυμίζουν ποια είναι.

Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013

Βρίσκω την αξία των ψηφίων στους διψήφιους αριθμούς, κεφ.6

Σήμερα δεν μπήκαμε στο βιβλίο , αλλά ασχοληθήκαμε με την πρώτη δραστηριότητα που περιγράφεται στο κεφάλαιο 6.
Αρχικά γράψαμε στον πίνακα αριθμούς με ψηφία και μετά τους αποδώσαμε και με άλλους τρόπους (με λέξεις, με κυβάκια, με άβακα).

Στον κόσμο των κόμικς (5), σελ. 34

Σήμερα τελειώσαμε και την 3η ενότητα. Ασχοληθήκαμε με τους τόνους των λέξεων και χωρίσαμε τις λέξεις σε δυο ομάδες, τις μονοσύλλαβες που δεν παίρνουν τόνο και τις υπόλοιπες που όταν δεν έχουν τόνο κλαίνε. Εύκολη η δουλειά μου σήμερα , αφού τα παιδάκια μου θυμόντουσαν τους κανόνες από πέρσι!
Επειδή όμως στα ελλήνικα είναι ελάχιστοι οι κανόνες δίχως εξαίρεση , μιλήσαμε και για τρεις μονοσύλλαβες λέξεις

Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2013

Παγκόσμια μέρα των ζώων

Με όλα αυτά που είχαμε να κάνουμε σήμερα στη γλώσσα και στη Μελέτη δε μας έμεινε παρά ελάχιστος χρόνος για να γιορτάσουμε τα αγαπημένα μας ζωάκια. Κι αφού χρόνος δεν υπήρχε για κατασκευή , πήγαμε κι εμείς στη γιορτή των ζώων!
Ακούγοντας τα υπέροχα κομμάτια από το Καρναβάλι των ζώων  χορέψαμε σαν ελέφαντες και καγκουρό! Αυτά τουλάχιστον προλάβαμε...

Οι ελέφαντες χορεύουν!

Οι κανόνες της τάξης μας

Τις τελευταίες δυο μέρες στη Μελέτη μιλάμε για τους κανόνες στο σχολείο και στην τάξη και πώς προσφέρουν στο να γίνει πιο αρμονική και εύκολη η ζωή μας σε αυτά.
Καταγράψαμε λοιπόν στον πίνακα όλους τους κανόνες που θεωρήσαμε ότι θα κάνουν τη ζωή μας καλύτερη μέσα στην τάξη.
Σήμερα αποφασίσαμε αυτούς τους κανόνες

Στον κόσμο των κόμικς (4)σελ.33

Παρασκευή σήμερα και για το μονόωρο της Γλώσσας επέλεξα να κάνουμε εύκολα και διασκεδαστικά πράγματα με λίγες πινελιές επανάληψης. Καλημεριστήκαμε λοιπόν και ευχηθήκαμε χρόνια πολλά σε όλα τα ζωάκια που σήμερα έχουν γιορτή!
Αρχικά κάναμε το κείμενο "Ο Αρμπέν χάνει το δόντι του". Κείμενο που αγγίζει τα παιδιά , αφού πέρσι η τάξη μας είχε πολλά φαφούτικα, γλυκά χαμόγελα!

Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2013

Στον κόσμο των κόμικς (3) σελ. 32-33

Σήμερα ασχοληθήκαμε με τις δραστηριότητες 6 και 7 του βιβλίου και τις ασκήσεις 1,2,3 του Τ.Ε.
Χρησιμοποιήσαμε και τους κανόνες (μεταγλωσσα) , όπως προτείνει το βιβλίο του δασκάλου , εξηγώντας τους βήμα βήμα. Τα παιδιά δε δυσκολεύτηκαν καθόλου μιας και τα θυμόντουσαν πολύ καλά και από πέρσι.

Η Παρουσίαση εδώ.

Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2013

Καλώς ήρθες φθινόπωρο- κατασκευή ομπρέλας

Μετά από 2 συνεχόμενες μέρες απίστευτης βροχόπτωσης ήταν κάτι παραπάνω από αναγκαίο να φτιάξουμε ομπρέλες για την τάξη μας!
Ακόμη μια ιδέα (ελαφρώς παραλλαγμένη) από το τρομερό και φοβερό pinterest.
Αρχικά κόψαμε πιάτα μιας χρήσης (απόκτημα από το δέντρο της προσφοράς ) στη μέση. Κάθε μισό ήταν μια ομπρέλα. Τα παιδιά χρωμάτισαν την ομπρέλα τους όπως ήθελαν. Στη συνέχεια όσοι ήθελαν έκοψαν ζιγκ ζαγκ το κάτω μέρος. στο τέλος για μπαστουνάκι βάλαμε με το συραπτικό ένα καλαμάκι για γρανίτα (είναι πιο χοντρό από τα κλασικά).


Λύνω προβλήματα, κεφ.5

Πολύ βασική η ζωγραφική στα μαθηματικά! Ξεκίνησα λοιπόν σήμερα ζωγραφίζοντας στον πίνακα προβλήματα για να λύσουμε. Η σχηματική αναπαράσταση βοηθά πάρα πολύ και γι'αυτό τη ζητώ πάντα σχεδόν. Αφού δουλέψαμε στον πίνακα , μπήκαμε και στο βιβλίο να κάνουμε τις δραστηριότητες. Βάζοντας τα παιδιά στο κλίμα πριν μπούμε στο βιβλίο , κάνει τη ζωή πολύ πιο εύκολη!

Στον κόσμο των κόμικς (2) σελ. 30-31

Σήμερα είδαμε πώς ο άνθρωπος από τα πολύ παλιά χρόνια προσπαθούσε να αφηγηθεί ιστορίες με εικόνες. Θαυμάσαμε βραχογραφίες , αιγυπτιακούς παπύρους, αγγεία και αετώματα , θρησκευτικές εικόνες και φτάσαμε στα κινούμενα σχέδια.
Το ταξίδι μαγευτικό για τα παιδιά. Και η αφήγηση μέσα από εικόνες αποδείχτηκε πολύ πιο εύκολη από την αφήγηση του κόμικς που κάναμε χθες.

Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2013

Παγκόσμια μέρα 3ης ηλικίας

Παγκόσμια ημέρα 3ης ηλικίας σήμερα και αν και είχαμε Μουσική την τελευταία ώρα αποφάσισα να φτιάξουμε κάτι για τους παππούδες και τις γιαγιάδες.
Πέρσι είχαμε κάνει μια πολύ όμορφη εκδήλωση , αλλά φέτος λόγω όλων των εργασιών που είχαμε ήταν λίγο δύσκολο να οργανωθεί.

Μετρώ τα εκατοστά, κεφ. 4 (2)

Δεύτερη μέρα σήμερα και αρχίσαμε να εμπεδώνουμε τη χρήση του χάρακα. Κάναμε την άσκηση 3 του βιβλίου και από την άσκηση 4 μετρήσαμε μόνο την απόσταση από τις δυο βουλίτσες.
Στο τετράδιο εργασιών κάναμε τις ασκήσεις α, β, και γ. Την άσκηση δ δεν την έκανα , γιατί θεώρησα πως ήμασταν σε πολύ καλό σημείο όλη η τάξη και δεν ήθελα να μπερδέψω τα περισσότερα με άλλα πράγματα.

Στον κόσμο των κόμικς (1), σελ. 27-29

Μπήκαμε στην 3η ενότητα σήμερα. Αρχικά ασχοληθήκαμε με τα παιχνίδια του προοργανωτή διαχωρίζοντας τα σε αυτά που παίζονται ατομικά , αυτά που παίζονται ομαδικά και αυτά που παίζονται και ατομικά και ομαδικά.
Στη συνέχεια μπήκαμε στη Χωχαρούπα ,